Mai in gluma, mai in serios… ;)

Februarie 23, 2013

Cristi Barbosu si… Balauru’ ;)

Deoarece vuieste internetul de batalia celor doua forte (fiecare luptand de partea cui a crezut de cuviinta), va pun la indemana (pentru ca le-am gasit si eu postate la altii si le-am citit cu maaaare interes) variantele ambelor parti: declaratia lui Cristi Barbosu si comunicatul Bisericii Metanoia Arad.

Ma abtin de la comentarii personale pentru ca… as spune prea multe… 😉 Dar un om informat este un om puternic, iar lui Dumnezeu ii plac oamenii care folosesc darul pe care ni l-a facut: capacitatea de a rationa.

Fie ca Duhul Sfant sa ne calauzeasca intelegerea spre Adevar!

COMUNICAT DIN PARTEA LUI CRISTIAN BARBOSU

Avand in vedere ca in ultima perioada, am luat catva hotarari importante care-mi influenteaza viata si lucrarea, si tinand cont de recomandarile unora de a-mi face publica pozitia mea fata de cele intamplate, am hotarat sa scriu acest comunicat. Am facut-o deasemenea si din dorinta de a clarifica anumite aspecte si de a linisti anumite framantari pe care unii dintre dvoastra mi le-ati marturisit in urma citirii sau auzirii unor afirmatii sau acuzatii la adresa mea. In spiritul Apostolului Pavel, vreau sa apar chemarea si lucrarea pe care Dumnezeu mi-a incredintat-o, care la acest moment este discreditata.

ANUNTUL & MOTIVATIA

Acum cateva zile mi-am dat demisia din functia de pastor al bisericii Metanoia Arad si m-am retras ca membru al bisericii. Totodata, m-am retras si din Uniunea Baptista din Romania. Am facut-o pentru a nu angaja biserica locala intr-un conflict care i-ar fi produs multe rani; am facut-o in baza convingerii mele biblice ca in biserica lui Hristos, avem o alta misiune cu mult mai nobila decat aceia de a lupta cu fratii nostri cand e vorba de diferente in convingeri si pareri, si mai ales sa apelam la metode neprincipiale sau nebiblice pentru a ne atinge scopul. Eu cred ca avem un singur Adversar si acela este Satan, nu fratii nostri, iar metodele folosite in conflictele dintre noi trebuie sa fie cele scripturale. Cand am vazut si am simtit ca se trece de aceasta limita, am ales sa ma retrag si impreuna cu mine s-a retras si fratele pastor Raul Todinca si intreg comitetul cu exceptia unei singure persoane.

CAUZELE

Cauza principala a retragerii mele din biserica a fost determinata de subiectul si motivul conducerii bisericii. Subiectul – fiindca pe aceasta tema am avut multe multe dezbateri cu fratii din vechea conducere a bisericii, discutii care s-au rezumat la diferente de convingeri: eu si o parte a comitetului considerand ca argumentele biblice cele mai solide sustin conducerea prin presbiteri, pe cand un alt grup din conducerea bisericii sustineau congregationalismul ca model de conducere. Evident o incompatibilitate si totodata o alegere pe care biserica trebuia sa o faca. Motivul – dorinta unora din conducerea bisericii de a-si implementa propria viziune, din pacate prin anumite metode discutabile dpdv biblic si moral.

ISTORIA

Aceste diferente am dorit sa le solutionam in mod legal si principial in cadrul bisericii. Am croit astfel un model de conducere prin presbiteri care era compatibil cu Statutul UBR, o noua directie, cu o noua echipa. Le-am supus toate votului bisericii, in 3 Adunari Generale consecutive, in care fratii au avut libertatea de a-si exprima convingerile si contra-argumentele, si de fiecare data biserica a sustinut viziunea si a votat pozitiv. In schimb grupul de lideri care nu au fost de acord cu aceasta directie si-a dat demisia si a inceput sa actioneze in opozitie influentand timp de cateva luni de zile grupurile lor mici producand dezbinare. Au ajuns sa mearga din casa in casa si sa convoace o alta AG in care au revocat hotararile celorlalte 3 AG schimband modelul si conducerea bisericii. Din pacate acest ultim demers l-au facut printr-o campanie masiva de discreditare morala si spirituala a persoanei si lucrarii mele folosind minciuni, distorsionari si manipulari de adevar, fara a ma fi contactat sau confruntat personal (Mat 18), ci acuzandu-ma public in AG din 9 februarie 2013. Aceste proceduri au determinat retragerea mea si a comitetului.

LEGATURA CU HARVEST

Acuzele lor au atins si parteneriatul bisericii noastre cu Harvest Bible Chapel pe care l-au revocat in urma unor discredintari masive la adresa pastorului James MacDonald preluate de pe pagini web calomniatoare la adresa lui. Aici ma simt obligat sa specific cateva lucruri. Precizez ca unele dintre ele au fost create si sustinute specific pentru a-l discredita pe fr. James si a distruge lucrarea bisericii Harvest, un concept care nu este nou avand in vedere aceleasi tactici si experiente prin care si Bill Hybels, Rick Warren, Billy Graham si chiar John MacArthur au trecut cu cativa ani in urma. Un asemenea grup format din fosti presbiteri si membri care fie au fost indepartati din biserica Harvest, fie au avut probleme cu acea biserica, s-au coalizat si au inceput sa sustina demersurile acestui website improscand cu minciuni, exagerari si distorsionari de adevar lucrarea fr James si persoana lui. Mentionez ca pentru fiecare acuzatie scrisa pe acel website sau adusa de catre membrii bisericii noastre, am cercetat si intrebat in mod personal, direct si specific pe presbiterii de la Harvest si chiar si pe fr James, confruntandu-i cu aceste lucruri potrivit lui Mat 18. In urma dovezilor culese de mine, am ajuns la concluzia ca este un complot foarte bine regizat in a distorsiona adevarul si a distruge aceasta lucrare.

Doresc sa precizez insa, ca Harvest, la fel ca orice alta instituie umana nu este perfecta. Desi sunt parte din Harvest Bible Fellowship, am diferente fata de ei si nu sunt de acord cu anumite alegeri pe care fr James le-a facut. Cu toate acestea, am incredere in ei si in chemarea lui Dumnezeu clar evidentiata prin lucrarea lor. Nu am facut-o pentru banii lor fiindca nu sunt angajatul lor si nici nu sunt subordonat lor, ci am acelasi statut ca oricare alt plantator de biserici din Harvest Bible Fellowship. Sunt salariatul bisericii din Romania si daca am primit fonduri din partea bisericii Harvest acestea au fost limitate si special destinate lucrarii, evidentiate intr-un sistem clar de dare de socoteala. Dintotdeauna am avut o colaborare sanatoasa cu ei, si am apreciat pretul pe care il platesc pentru a chema bisericile evanghelice americane la o orientare verticala, inspre Dumnezeu, si nu inspre metodele si spiritul acestei lumi. De aceea am ales sa-i apar, asa cum as fi ales sa apar pe orice pastor din Romania daca as fi stiut ca este acuzat pe nedrept. Precizez deasemenea ca acuzatorii lor, fie din America, fie din Romania, nu i-au contactat, nu i-au confruntat potrivit lui Mat 18, desi cei de la Harvest au incercat sa faca pasi inspre unii dintre ei, fiind insa respinsi – ceea ce imi spune multe. Multele acuzatiile aduse in cadrul bisericii noastre au fost culese de pe paginile web ale impotrivitorilor lor ceea ce nu este corect – e ca si cum ai vrea sa obtii informatii despre poporul evreu intrebandu-l pe Haman.

Ma bucur insa ca institutii importante precum Moody Bible Institute au cercetat situatia si au inteles complotul pus la cale si au ales sa sustina in continuare lucrarea fr pastor James si a bisericii Harvest. Saptamanile trecute fr James a predicat de la acelasi amvon la una dintre cele mai prestigioase conferinte din SUA (Founders Week), alaturi de predicatori cu o reputatie deosebita precum Lutzer, MacArthur, David Plat, Tony Evans, care nu ar fi acceptat sa fie pusi in aceasta postura daca ar fi avut banuieli cu privire la fr James. Mentionez deasemenea ca nici una din cele cateva sute de statii de radio nu l-au suspendat pe fr James si nici un membru din stafful bisericii Harvest (aproape 400) si nici o biserica din cele aproape 100, nu s-au retras din octombrie incoace, in urma acestor atacuri abundente. Oare de ce? Fiindca cei care verifica sursele, stiiu clar cine sunt cei care ataca si care sunt motivele lor.

Acelasi scenariu, la o scara mai mica mi s-a intamplat si mie. De aceea am hotarat sa ma retrag. Nu am facut-o din lasitate sau culpabilitate, ci pur simplu nu am vrut sa ma angajez in acest stil de lupta pe care il dezaprob, si i-am lasat pe fratii mei sa isi implementeze propria viziune, nedorind sa fiu un obstacol in calea lor.

VERIFICAREA ADEVARULUI

Daca am un indemn serios pentru cei care veti citi acest comunicat, este acesta: verificati informatiile calomniatoare care se scriu despre pastori sau biserici, chiar daca cei care la propaga sustin ca au surse credibile. De aceea, cei care aveti neclaritati, intrebari sau framantari, ma puteti contacta personal si in spiritul lui Mat 18 voi incerca sa va raspund. Nu uitati ca in Prov 18:17 Scriptura ne arata cum sa abordam acest gen de situatii, ascultand ambele parti si abia mai apoi tragand concluziile. Va multumesc celor care deja ati facut-o si n-ati ezitat sa ma contactati personal. Neverificarea informatiilor poate pune pe cineva in postura de a promova sau accepta minciunile sau distorsionarile transmise si de a se face, astfel, partas pacatelor altora.

Pe de alta parte, asa cum hermeneutica biblica ne invata, autorul textului si intentia lui sunt cruciale in interpretarea unui mesaj. Va rog sa nu neglijati sursele originale ale informatiilor transmise, fiindca veti vedea ca aveti de-a face cu oameni care si-au facut ca tinta in viata, defaimarea lucratorilor si a bisericilor. Autorul blogului „ioan8.wordpress.com” este unul dintre ei. Pe acest blog m-a atacat inca de anul trecut, datorita atitudinii mele impotriva legalismului si datorita implicarii si colaborarii mele cu unele lucrari pe care dansul le respinge precum BIG Impact sau GLS, si a opiniei fata de unii lucratori precum Bill Hybels, Rick Warren sau Billy Graham – pe care ii considera de-a dreptul eretici. Acum, in situatia de fata, o face din nou, primind munitie proaspata de la unii dintre membrii impotrivitori din Metanoia care au inceput sa ma acuze folosind aceleasi tactici ca si el. Nu ma mir de abordarea asta, fiindca in primavara anului trecut, cand am fost atacat pe acest blog, desi am incercat, in spiritul lui Mat 18, sa-i indemn la dialog si la clarificarea tuturor aspectelor in discutie, autorul mi-a transmis ca nu considera ca pasajul acesta (Matei 18) mi se potriveste, fiindca el este adresat credinciosilor, pe cand eu sunt atat de cazut incat nu ma mai considera „frate” (adica credincios). No comment.

IN LOC DE EPILOG

Dragi mei, fiecare dintre dumneavoastra aveti dreptul sa alegeti ce credeti in aceasta situatie. Eu nu o sa ma lupt sa va conving ca am dreptate, sau sa intru in luptele celor care-mi sunt adversari acum. Principiile biblice nu-mi permit, fiindca stiu ca adevarul si timpul merg mana in mana si Dumnezeu va scoate la iveala la timpul Lui, adevarul. Il las pe El sa ma apere. Eu am constiinta impacata si nu am nici o indoiala legata de chemarea mea sau atitudinea mea inaintea Lui. Platesc un pret, indur multe, sunt ranit din greu si eu si familia mea, am pierdut o lucrare in care am investit atatia ani prin atatea lupte, dar am credinta ca Domnul va continua ceea ce a inceput, de aceea merg inainte. La momentul potrivit veti auzi in ce fel ma va calauzi Domnul si ce am sa fac.

Ceea ce este sigur pentru acum, este ca voi continua lucrarea in Romania – desi sincer, am fost ispitit sa plec si sa las totul dupa atatia ani de impotriviri – dar simt ca Domnul are inca planuri cu mine si lucrarea Lui de dragul generatiei contemporane din tara noastra.  Cred ca legalismul trebuie indepartat din bisericile si din sufletele noastre si ma bucur sa vad ca tot mai multi pastori inteleg lucrul acesta. Eu sunt convins ca Biblia sustine unitatea in diversitate si nu uniformitatea prin conformism. Cred deasemenea ca anumite garduri dintre baptisti si penticostali trebuie sa se darame, fiindca Duhul Sfant nu sta in extreme sau in colivie. Darurile si manifestarile Duhului Sfant exista, lupta spirituala e reala si n-o putem ignora. Consider ca modelul congregationalist este deficitar atat dpdv biblic cat si pragmatic, desi in unele bisericii episcopalianismul domina sub eticheta congregationalismului – dar cred ca reminescentele autoritarianismului din epoca trecuta cat si reactiile la traumele produse atunci, trebuie vindecate si conducerea bisericii re-evaluata prin prisma biblica. Sabloanele croite in traditionalism, care emancipeaza forma in detrimentul functiei trebuie schimbate. Mandatul nostru este de a iesi in lume si a o castiga pentru Hristos, nu de a ne inchide in enclavele noastre evanghelice, ingustand noi Calea si dand mai multa importanta Mishnelor noastre denominationale si nu textului biblic. Pretul pe care il platesc astazi, se datoreaza si acestor lucruri in care cred din toata inima. Dumnezeu sa dea intelepciune liderilor nostri evanghelici in aceasta perioada de criza si curaj pastorilor si lucratorilor care incearca sa gaseasca solutii biblice si relevante platind un pret pentru aceasta.

Cat despre mine, voi merge inainte incercand sa nu fiu o pricina de poticnire nimanui si de aceea am hotarat sa ma retrag si din Uniunea Baptista. Ii iubesc pe fratii mei, am avut o colaborare frumoasa cu multi dintre ei, imi pare rau ca a trebuit sa ajung sa iau aceasta hotarare, dar trebuie sa fiu sincer si sa va marturisesc ca am avut si multe presiuni din partea unora. De aceea, in dorinta mea de a-mi continua cu integritate lucrarea concentrandu-mi energia inspre a cladi si nu a ma apara mereu sau negocia compromisuri la nivel de convingeri si principii, am ales acest cadru neutru, iesit de sub vreo umbrela denominationala. De ani de zile anumiti pastori cu influenta atat in conducerea Uniunii cat si a Comunitatii de Arad au incercat sa-mi discrediteze lucrarea sau sa o boicoteze. Chemarea mea nu este sa ma lupt cu ei ci cu dusmanii Evangheliei. Am apreciat insa colaborarea deosebita pe care am avut-o cu multi pastori baptisti si penticostali si tin sa le multumesc sperand ca vom continua sa luptam impreuna pentru largirea Imparatiei Sale. Recunosc ca sunt imperfect, ca am facut greseli si ca mi-am asumat riscuri in dorinta sincera de a ajuta, partial, cat de putin, lucrarea din Romania, dar chiar daca astazi sunt ranit, nu voi ceda fiindca nu am nici o indoiala vis-a-vis de chemarea Lui pentru viata mea si de ceea ce ar mai putea face el cu mine, asa zdrobit cum sunt, si de acum inainte. De aceea raman deschis colaborarii cu orice pastor, lucrator sau biserica care inca mai au incredere in ce fac. Deasemenea respect cugetul celor care la acest moment nu mai au libertatea de a colabora cu mine din pricina celor intamplate.

Dumnezeu este judecatorul meu si El la vremea Lui va judeca. Eu ii binecuvantez pe fratii mei care au ramas in Metanoia si le doresc propasire in lucrare, la fel cum ii binecuvantez pe fratii din Uniunea Baptista multumindu-i Lui pentru ani frumosi de colaborare, iar pe cei care imi vor raul, fie intentionat sau involuntar, ii las pe mana Domnului, rugandu-l sa se indure de ei, sa le lumineze mintea si sa le calauzeasca inima spre lucruri care sunt de zidit nu de daramant, facandu-i pescari si nu vanatori de oameni.

Daca prin viata sau lucrarea mea am produs probleme sau am ranit pe cineva, imi cer iertare. Daca prin cele scrise am fost neclar sau nu am raspuns framantarilor unora dintre voi, sunt dispus sa discut cu orisicine ma va contacta, in spiritul biblic si in limita moralitatii. Dumnezeu sa va binecuvanteze pe toti, fie prieteni, fie dusmani, si El sa ne invete sa ducem lupta cea buna, alegandu-ne cu intelepciune bataliile!

Cristian Barbosu

 Arad, 17 februarie, 2013

 

Scrisoare deschisă către Biserica Baptista Metanoia Arad
Iubiţii noştri fraţi,
Ne aflăm in acest moment la capatul unui demers prin care o parte insemnata a membrilor Bisericii Metanoia Arad au dorit sa aduca in cadrul AG problemele grave cu care biserica noastra se confrunta de o bucata de timp incoace.
Precizam faptul ca aceasta initiativa de convocare a AG a fost absolut necesara pentru Biserica Metanoia si ca ea s-a desfasurat intr-un mod deschis, respectand Statutul Cultului Crestin Baptist din Romania. Dezaprobam atitudinea fratelui Cristian Barbosu in prezentarea de sambata 26.01.2013 si consideram total neadevarate afirmatiile pe care le-a facut cu acea ocazie cum ca am fi initiat si sustinut prin demersul nostru o campanie de discreditare a bisericii Harvest. Exercitarea unui drept gandit de inaintasii baptisti şi garantat de legislaţia românească pentru situatii speciale in vederea convocarii AG nu indreptateste pe nimeni sa condamne sau sa interpreteze intr-un mod incorect actiunea noastra.
Ceea ce se intampla la Harvest si “in jurul lui Harvest”, mai ales in ultimul an, sunt lucruri pe care noi nu le-am influentat in nici un fel. Stilul de viata al fratelui James, problemele lor financiare legate de datoriile pe care le-au acumulat, lucrători şi biserici care au părăsit asocuierea, s.a., sunt fapte despre care noi doar am luat cunostinta, in masura in care am avut acces la surse de informare credibile.
Aşa cum spune şi fratele Cristi, este imperativ să dăm la o parte minciunile, exagerările şi distorsionările de adevăr şi să lăsam ca fraţii să aleagă între cele auzite de la el si ceea ce urmeaza sa va prezentam in materialul de fata. Drept pentru care socotim ca, dupa toata aceasta perioada tulbure in care multi oameni nu mai stiu ce sa creada, ocazia pe care o avem acum este singura si poate ultima in care veti putea auzi şi o alta varianta si, in acest fel, sa puteti analiza, judeca si decide intr-un mod cat mai corect.
Va precizam faptul ca am analizat cu seriozitate problemele legate de Harvest si ne-am documentat intr-un mod temeinic asupra informatiilor existente, atat in Romania, cat si in America, pe acest subiect. In documentarea noastra am folosit doar surse oficiale si credibile, concluziile acestui material fiind bazate doar pe adevar.
Dorim, in continuare, sa va supunem atentiei o alta perspectiva asupra situatiei Bisericii Metanoia decat aceea a fratelui Cristian Barbosu si sa va prezentam ceea ce, in opinia noastra, sunt motivele reale care au creat aceasta situatie grava in comunitatea noastra.
Vrem sa subliniem inca de la inceput că scopul acestui demers este unul pozitiv. Nu dorim sa plece nimeni din Biserica, nu dorim sa-l dam jos pe fratele Cristi, nu dorim sa ne impunem conducerea, asa cum suntem acuzati, ci dorim ca biserica sa cunoasca tot adevarul si apoi, sa ia o decizie in cunostiinta de cauza. Marele castig ar fi redobandirea unitatii si increderii intre frati, recastigarea celor ce au gresit, prin pocainta. Mai mult decat atat, marturia bisericii care a fost atat de grav afectata in ultima perioada ar putea fi reabilitata. Oamenii noi in credinta care sunt derutati de situatia actuala, ar putea fi recastigati prin rezolvarea acestei situatii intr-un mod matur, vrednic de Domnul
Am promis ca vom veghea asupra comunitatii si ca vom semnala devierile si asta facem.
A. Probleme legate de atitudinea, metodele şi modul de lucru al fratelui Cristian Barbosu

1. Lipsa de transparenţă şi onestitate: In toamna anului 2004, 136 de oameni au infiintat Biserica Metanoia Arad. Aveam o viziune clara, grupuri mici, lucrare cu copii si tineret, inchinare contemporana. Ulterior, a aparut ideea de a-l coopta in echipa ca pastor si predicator pe Cristian Barbosu, care in acea perioada era in SUA. Dupa un timp de gandire si rugaciune, fratele Cristi a acceptat si, in primavara anului 2005, s-a alaturat echipei. Atunci când a venit în Metanoia, nu ne-a spus că el este misionarul Bisericii Harvest şi că este plătit de biserica americană, faţă de care are o subordonare clară şi căreia îi reprezintă interesele în România, noi crezand ca este pastorul nostru. Dupa un timp, am aflat de pe site-ul Harvest ca ei de fapt ne considera o biserica plantata de ei, ba mai mult, inca din anul 2004, cand nimeni din Arad nu auzise de Harvest. Din acel moment, i-am cerut de nenumărate ori fratelui Cristi să ne clarifice şi nouă relaţia dânsului şi a bisericii Metanoia cu tot ceea ce înseamnă Harvest, fără ca sa primim vreodată un răspuns concret si definitiv pe acest subiect.

2. De-a lungul timpului, fratele Cristian Barbosu a avut grijă ca în majoritatea situaţiilor să fie singurul canal de comunicare cu americanii. Astfel, am fost martorii unor situaţii în care nici noi, nici cei de la Harvest nu am fost informaţi în mod corect asupra multor lucruri, fapt ce a condus la confuzie şi la numeroase neînţelegeri în relaţia dintre cele două biserici. Şi unii şi alţii am realizat într-un final că de multe ori informaţia a fost transmisă incompletă sau chiar denaturată. Un exemplu ar fi botezul tinut la biserica Betel, Gradiste. In timpul evenimentului Cristian Barbosu l-a intrebat pe Mircea Dumulesc cati oameni crede el ca sunt prezenti. Raspunsul lui Mircea a fost ca sunt 650 maxim 700, la care Cristian a zis ca el crede ca sunt 800. La scurt timp, pe situl Harvest a aparut informatia ca la acel botez au participat 1500 de persoane. Cei din comitet i-au atras atentia lui Cristian asupra informatiei gresite, la care el a raspuns ca americanii sunt cei ce au gresit. Mircea a scris un mail catre Kirk, atragand atentia asupra greselii lor. Surpriza a venit prin raspunsul lui Kirk care atasa Raportul scris chiar de Cristian Barbosu cu cifra de 1500 de participanti. Din pacate, de-a lungul timpului, acest gen de exagerari a devenit un obicei, aspect remarcat de o buna parte a bisericii. Mai mult, aceste neconcordanţe au apărut şi în cazul transmiterii de informaţii oficiale între comitetul din Metanoia şi conducerea de la Harvest, aspect sesizat nu o dată de ambele părţi.

3. Un alt lucru alarmant, cu care nu suntem de acord în atitudinea fratelui Cristian şi pe care i l-am adus la cunoştinţă de multe ori, este faptul că are probleme în relaţionare, nu-si poate face prieteni sau mentine o prietenie. Este dispus ,,să sacrifice” oamenii pentru a-şi atinge scopul sau interesul pe care îl urmăreşte. Este de ajuns să nu fi de acord cu el într-o anumită problemă ca să te considere în tabăra opusă şi să doreasca sa te elimine din calea lui fără nici o şovăială. De pilda, fratele Johny Alboni, care s-a ridicat sa il apere pe Cristian Barbosu inca pe cand eram in biserica Maranata, iar ulterior, dupa infiintarea bisericii Metanoia, a sustinut cu putere ideea de a-i oferi lui Cristi o platforma pentru a-si pune in valoare darul sau de predicator, a fost considerat brusc dusman, incompatibil, denigrat si marginalizat in mod abuziv de Cristi, din momentul in care fratele Johny si-a exprimat convingerile diferite şi a încercat să atragă atenţia asupra unor probleme.

4. De multe ori, mai ales in ultimele luni, s-a observat cum fratele Cristi foloseşte amvonul, abuzează de microfon, de poziţia sa, ca să-şi justifice şi să-şi motiveze actiunile prin mesaje de dezbinare, in loc sa caute unitatea bisericii. Mai mult, transmite mesaje şi critici directe, cu ţintă precisă, lucru pe care l-a criticat în trecut când a trăit o experienţă similară in Maranata. Vezi predicile din ultimele luni cu mesajul: „Plecati daca nu va place… Cine nu sustine directia si viziunea face dezbinare…” şi altele.

5. De asemenea ne ingrijoreaza modul tendentios de interpretare a Scripturii in multe din predicile din ultimele luni. Ca exemple, putem da:
– prezentarea deformata a unor pasaje din cartea Exod, pentru sustinerea pozitiei de autoritate a pastorului senior. Ni se induce ideea ca acesta are in Biserica lui Cristos aceeasi autoritate pe care Moise a avut-o in fata poporului Israel (vezi predica din 16 decembrie). Ori Scriptura ne arata foarte clar ca singurul mijlocitor intre Dumnezeu si poporul Sau este Domnul Isus Cristos. El este Capul bisericii sale, este Proorocul pe care Moise il prefigura.
– Referitor la afirmaţiile fratelui Cristi: Biblia nu promovează sărăcia şi cumpătarea. Sfinţenia unui om nu stă în ceea ce are, ci în câte dă din ceea ce are.

Dacă ne uităm în Scriptură, aceasta ne prezintă dorinţa lui Dumnezeu de a-şi binecuvânta poporul cu posesiuni materiale, acest lucru având în vedere în special Canaanul şi bogăţiile sale. Ceea ce caracterizează în mod special Legile care au în vedere resursele materiale, sunt restricţiile cu privire la folosirea şi acumularea proprietăţilor şi aceasta cu scopul ca poporul să-şi amintească ca Dumnezeu deţine toate lucrurile şi că El vrea ca toţi oamenii să se bucure de ele. Nedreptatea economică a fost tema principală a Profeţilor, precum şi unul din motivele exilului babilonian. Mai grav, trebuie remarcat că păcatele economice au fost întotdeauna legate de idolatria poporului: închinarea la dumnezeii falşi a condus la un stil de viaţă egoist, care punea un accent major pe bani.

NT duce mai departe principiile majore ale VT, dar cu o excepţie izbitoare: bogăţiile materiale nu mai sunt niciodată promise ca şi o recompensă garantată, nici pentru ascultarea spirituală, nici pentru o slujbă bine îndeplinită. Posesiunile materiale sunt un dar bun de la Dumnezeu date cu scopul de a fi folosite astfel încât între creştini să nu existe oameni în nevoie, dar în acelaşi timp, reprezintă unul din principalele mijloace prin care Satan întoarce inimile credincioşilor dinspre Dumnezeu; (Iubirea de bani este rădăcina tuturor relelor – 1 Tim. 6:10). Extremele sărăciei şi bogăţiei sunt intolerabile, motiv pentru care Dumnezeu a instituit principiul moderaţiei şi cumpătării. Astfel, începând de la mana din pustie, reîntoarcerea proprietăţilor în anul de veselie sau accentul pus pe generozitate nu fac decât să conştientizeze oamenii din poporul lui Dumnezeu de fragilitatea şi pericolul acumulării de averi.

6. Aşa cum vă amintiţi, fratele Cristi a promis în faţa bisericii nu cu mult timp în urmă un proces de reconciliere, inclusiv cu vechea echipă de slujire; în afară de atacuri, critici şi o atitudine ostilă faţă de cei ce nu îi împărtăşesc opiniile, nu a făcut nimic pentru a repara relatiile frânte.

7. Vă reamintim momentele în care şi-a susţinut în faţa bisericii modelul de conducere impus de Harvest: actele de intimidare si manipulare a comunităţii prezente la acea adunare generală: ,,dacă nu votaţi varianta mea, voi pleca, americanii îşi retrag banii, nu mai putem construi clădirea bisericii” etc. Întrebare: cei ce trebuiau să aleagă, nu au fost puşi cumva în situaţia ca în loc să judece şi să voteze liber Parteneriatul si Modelul de Conducere, au fost mai degrabă obligaţi să gândească la situaţia plecării sale din biserică si la banii americanilor?

8. Mai mult de atat, chiar a mintit adunarea generala ca daca pleaca Harvest, lucrari precum tabere, radio, echipe de instruire „nu vor mai fi”.

9. Ştiţi cu toţii şi aţi fost părtaşi la ce s-a petrecut în Metanoia mai ales în August 2012 – fratele Cristian Barbosu şi-a asumat public greşelile făcute cerându-şi iertare atât membrilor vechii echipe de slujire, cât şi întregii comunităţi. A recunoscut că a viciat şi a denaturat procesul producând mult rău, dar în pofida acestor lucruri, a afirmat că se bucură că în final s-a ajuns la un rezultat bun. Fraţilor, vă rugăm să gândiţi fiecare şi să judecaţi: poate un proces viciat, denaturat, un lucru rău, să ducă la un rezultat bun? Este drept ca omul care a recunoscut că a greşit în mod flagrant în felul cum a administrat lucrurile în biserică, rănind oameni, producând tulburare, dezbinând biserica, dovedind cel puţin lipsă de maturitate, să se considere îndreptăţit cu o simplă cerere de iertare, dar fără să încerce o reparaţie reală în relaţia cu fraţii sai si cu biserica?

10. Fratele Cristian Barbosu a pierdut din vedere misiunea de baza a Păstorului: aceea de a cauta unitatea bisericii. Atunci cand hotaraste sa implementeze ceea ce crede, considera ca este singurul indreptatit a decide ce trebuie facut. La adunarea generală în care 45% dintre fraţii prezenţi nu au fost de acord cu Parteneriatul cu Harvest, a lăsat să se înţeleagă că situaţia este normală şi că nu este nici o problemă, in loc să considere acel moment ca pe un semnal extrem de puternic si să se întrebe, cum era şi normal, ce facem cu cei ce nu au fost de acord, cum împăcăm acea parte a comunităţii?

11. Cum înţelegeţi şi cum calificaţi ameninţările de la amvon ale fratelui Cristi faţă de grupele ,,in care nu se studiază Scriptura ci se vorbeşte despre Biserică”, justificând acest lucru prin faptul că l-au informat despre asta „nişte fraţi” din biserică? Nu era normal ca înainte de a ameninţa şi de a vorbi public de la amvon să asculţi şi cealaltă parte care este învinuită? Nu te obligă Scriptura, în conformitate cu Matei 18, să-i confrunţi înainte pe fraţii despre care ai auzit că au păcătuit şi numai după aceea, dacă nu se pocăiesc, să-i spui bisericii? Mai mult decât atât, la întrebarea directă de la întâlnirea cu liderii de marţi 15 Ian 2013, care sunt în mod concret grupurile în cauză, fratele Raul Todinca a recunoscut că de fapt ei nu ştiu chiar exact care sunt acele grupuri.

12. Concedierea ilegala si fara acordul bisericii a pastorului Mircea Mandrutau, păstorul care a fost reconfirmat cu cel mai mare numar de voturi, aspect cu privire la care Biserica nici macar nu a fost informata. Fiind chemat la comitet, fratele Mandrutau, a explicat clar ca si-a dat demisia doar din echipa de slujire si din asociatie, nicidecum din rolul de Păstor si si-a exprimat clar dorinta de a sluji biserica Metanoia in continuare, precizand ca adunarea generala l-a votat ca Păstor si doar ea il poate revoca. Cu toate acestea, Cristian Barbosu a semnat o decizie oficiala de concediere, intemeiata pe o cerere de demisie inexistenta (inregistrata fictiv in data de 30.12.2012).

13. O măsură pe care fratele Cristian Barbosu a încercat să o implementeze în luna ianuarie, este legământul pentru liderii de grupuri, prezentat la întâlnirea de marţi 15.01.2013.
Iata un scurt fragment din continutul acestui Legamant:
“Voi contribui la implementarea viziunii, voi respecta directia bisericii, echipa de conducere si Pastorul ei… Iar in caz contrar sunt constient ca nerespectarea acestor cerinte si indatoriri, implica retragerea mea din aceasta slujire.”
Câteva observaţii legate de acest legământ:

– Prima justificare pentru acest legământ se leagă de faptul că în trecut, în cadrul bisericii noastre, au mai fost şi alte legăminte de acest fel, lucru neadevărat, dovedit indiscutabil la intalnirea de lideri. Singurul legamant a liderului de grup mic pe care l-am avut in Metanoia, a fost opţional, doar inaintea lui Dumnezeu, fara obligatia de a fi predat conducerii bisericii si nu implica retragerea din slujire.
– S-a justificat faptul că acest demers legat de încheierea legământului are o bază biblică, lucru de asemenea neadevărat. În Scriptură nu găsim asemenea legăminte; încercarea fratelui Barbosu de a face o paralelă cu Legământul de la sfârşitul cărţii Neemia s-a bazat pe o distorsionare grosolană a adevărului biblic şi pe o scoatere a textului din context;
– La una din întrebările din sala, Cristian Barbosu a precizat ca acest legamant NU ESTE NEGOCIABIL.
– Fratele Cristian impreuna cu echipe de slujire, cei care şi l-au asumat şi au venit în faţă cu el nu au fost dispuşi să-l discute decât separat cu cei care vor preciza că nu-l semnează şi separat cu cei care ar mai fi avut nevoie de clarificări, aspect care denotă lipsa totală de transparenţă şi onestitate, atentându-se grav, în acest fel, la libertatea de gândire şi alegere a fiecărui individ;
– Legământul este de fapt un document ce contine demisia in alb, pus în mâna unor oameni (păstor, echipa de slujire) si care nu prevede nici o obligaţie din partea Conducerii bisericii.
– In urma acestei actiuni, liderii de la aproximativ 35 de grupuri mici din cele 55 ale bisericii Metanoia ar fi fost dati afara din slujire, iar 300 de oameni din biserica ar fi ramas fara lider de grup mic, subminand astfel o lucrare vitala a bisericii, pe care fratele Cristian Barbosu a susţinut-o cu tărie în toţi aceşti ani, cel puţi teoretic. Cu totii l-am auzit in multe predici sustinand ca este obligatorie implicarea fiecarui membru din biserica Metanoia intr-un grup mic.
– Şi totuşi, la intrebarea concretă: Ce se intampla cu acele grupe ce raman fara lideri?, Cristian Barbosu a raspuns: „Foarte bine, nu e nici o problema.”

14. În cei aproximativ 7 ani de colaborare, fratele Cristian Barbosu şi-a manifestat permanent tendinţa de a câştiga controlul în ce priveşte conducerea bisericii. Cei din echipa de slujire, care au lucrat cu el si i-au cunoscut caracterul si slabiciunile, nu am văzut acest lucru ca fiind benefic, nici pentru biserică şi nici pentru el. I s-au recunoscut întotdeauna calităţile, hărnicia si darul de a predica. Dar din păcate s-a vazut clar prin fapte că are lacune majore în exercitarea darului cârmuirii, lucru care i-a fost spus în multe rânduri, dar pe care el nu l-a putut accepta niciodată
Pe langa exemplul strigator la cer al concedierii ilegale si fara acordul bisericii a păstorului Mircea Mandrutau si tentativa de reprimare a zeci de lideri de grup mic, un al 3-lea exemplu de gestionare gresita a lui Cristian Barbosu, este incetarea difuzarii emisiunilor la radio Alt FM. Cu toate ca fratele Cristi a fost anuntat din timp de catre proprietarul radioului si de către fratele Andrei Stefan ca trebuie reinnoita colaborarea, raspunsul lui Cristi a fost ca este prea ocupat si nu are timp de asta, dar nici nu l-a mandatat pe Andrei sau o alta persoana sa negocieze. Din pacate, in loc sa-si asume responsabilitatea acestui esec, a declarat in fata bisericii: „datorită unor situaţii apărute cu postul de radio AltFm, la un moment dat am fost suspendaţi de acolo ca şi emisiuni.”

Ca şi concluzie la acest capitol, credem şi suntem conştienţi de o realitate a Bisericii: că un credincios poate greşi. Fiecare dintre noi este vulnerabil şi oricând poate cădea în vreo greşeală sau păcat. Problema apare cand biserica nu reacţionează la aceasta situaţie. Scriptura spune: vegheaţi unii asupra altora, îndemnaţi-vă, sprijiniţi-vă, ridicaţi-vă, mustraţi-vă unii pe alţii şi dacă aveţi vreo problemă unii împotriva altora, căutaţi să rezolvaţi cu înţelepciune în lumina adevărului, în dragoste.
De-a lungul timpului, în diverse ocazii am remarcat cu toţii calităţile fratelui Cristi de care ne-am ataşat în toţi aceşti ani, dar cand greselile şi chiar pacatele sale au ajuns sa influenteze major biserica, am fost obligati sa luam atitudine, sa prezentam adevarul cu scopul pocaintei si al indreptarii spre binele atat al fiecarui membru, cat si al bisericii.

B. Relaţia cu HBC
Relaţia noastră cu Harvest a început sub forma unei colaborări între două biserici partenere cu viziune şi valori apropiate.
În această idee, în anul 2005 echipa de slujire a fost invitată la HBC să vadă, să analizeze şi să implementeze lucrurile bune de acolo aplicabile în contextul Bisericii Metanoia Arad. În timpul vizitei la Chicago cei care am fost acolo am întrebat explicit dacă Harvest aşteaptă de la noi o aliniere/aderare/subordonare la viziunea şi la modul lor de organizare şi ni s-a răspuns clar că nu au aceste aşteptări, ci că vor doar să ne ajute, fiind încântaţi că Dumnezeu ne-a călăuzit într-un mod atât de asemănător. Ni s-a spus că avem libertatea de a alege să aplicăm doar ceea ce ni se pare potrivit contextului cultural şi bisericesc în care ne aflăm.
În contradicţie cu această realitate, în adunările generale din 2012, fratele Cristian Barbosu a afirmat că în 2005, în urma vizitei în SUA, echipa de slujire a aderat la modelul Harvest pentru ca mai apoi să se răzgândească. Realitatea este că doar în ultima perioada fratele Cristian Barbosu ne-a comunicat în mod repetat că Harvest se aştepta să ne aliniem la modelul lor, iar începând cu primăvara lui 2012 s-a exercitat o presiune din partea fratilor din America (prin scrisori si vizite în România ale fraţilor John Macdonald, Kent Shaw şi Kirk Van Maanen). Această presiune a fost legată în mod direct de banii donaţi de HBF pentru noua clădire.
Am fost descumpăniţi de această schimbare în relaţiile noastre şi mai ales de modul neprincipial în care ni s-a impus „noul model Harvest”, mai ales că biserica noastră avea o viziune şi o strategie agreată la acel moment în cea mai mare parte şi de către fratele Cristi, lucrarea spirituală mergând bine.
Iată câteva lucruri şi aspecte specifice relaţiei Metanoia-Harvest pe care noi le considerăm anormale şi inacceptabile:
1. Pretenţia HBC că suntem o biserică plantată de ei în condiţiile în care Metanoia a luat fiinţă şi exista încă înainte de a veni fratele Cristian Barbosu şi de a auzi noi despre HBF. Poate sa para un lucru minor, dar totuşi este vorba despre un neadevăr care nu poate exista în relaţia dintre două biserici.

2. În ultimul an aţi asistat cu toţii la presiunile exercitate de HBF prin persoana fratelui Cristian Barbosu pentru ca să trecem la modelul lor. Vă reamintim că implementarea sistemului a devenit o condiţie obligatorie pentru noi, de ea depinzand colaborarea noastră în continuare cu Harvest. Nu considerăm corectă această poziţie intransigentă. Atunci când Cristi a venit la Metanoia, noi nu am ştiut că vine ca şi misionar al lor în Romania şi nu le-am cerut niciodată bani sau alte avantaje materiale în cadrul colaborării noastre, chiar dacă iniţiativele HBC de a sprijini lucrarea au fost primite cu recunoştinţă şi apreciere. În acelaşi timp, comunitatea noastră a dovedit de la bun început credincioşie inclusiv în ce priveşte dărnicia şi avem convingerea că Dumnezeu este Cel care asigură resursele pentru zidirea Împărăţiei Sale.

3. Modelul de conducere Harvest este un model impropriu pentru Romania şi sub anumite aspecte nebiblic în felul în care îl înţelege şi ni-l impune HBC. Iată câteva argumente:
a. Prezbiterii sunt numiţi de alţi prezbiteri nu aleşi şi confirmaţi de biserică în mod direct.
b. Prezbiterii dau socoteală altor prezbiteri (în cazul nostru celor de la HBF) şi nicidecum comunităţii pe care o slujesc.
c. Între prezbiteri există unul aşa numit „primul între egali” (primus inter pares), cu autoritate si influenţă mai mare decât a celorlalţi prezbiteri, numit pastor senior, funcţie/distincţie pe care nu o întâlnim în Biblie. Menţionăm că nu neapărat denumirea/titlul este o problemă, cât mai ales prerogativele asociate acestei poziţii, potrivit modelului promovat de Harvest şi dorit de fratele Cristian Barbosu.
d. Gestionarea problemelor spirituale ale bisericii sunt atributul exclusiv al prezbiterilor. Astfel, direcţia, viziunea, alegerea şi confirmarea slujitorilor, angajarea lor, bugetul si cheltuielile, actele de disciplină vor fi administrate de către un grup restrâns de oameni care se consideră mai îndreptăţiţi, mai spirituali şi mai calificaţi prin chemarea lor. În acest fel se produce o prăpastie între congregaţie şi ,,elita bisericii”, se induce o atmosferă în care membrii bisericii sunt consideraţi în majoritate imaturi spiritual neinteresaţi şi nepreocupaţi de viaţa bisericii, (cităm din nou pe fratele Cristi: 75 % din membrii bisericii sunt imaturi), aspecte care încearcă să justifice rolul de conducere al acestei ,,elite”.
e. Principiul compatibilităţii prezbiterilor cu direcţia şi viziunea pastorului senior este contrar unităţii în diversitate şi înlătură într-un mod nebiblic şi abuziv slujitorii confirmaţi şi consacraţi în biserică. Rezultatul este amputarea din trup a unor madulare sanatoase, dezbinare, suferinta si confuzie la nivelul intregii biserici.
f. Potrivit modelului Harvest, toate proprietăţile, respectiv bunurile materiale ale bisericii vor intra din punct de vedere legal în proprietatea echipei de prezbiteri. La fel este şi în privinţa deciziilor de natură financiară (contractarea de împrumuturi bancare, decizia de a cumpăra sau vinde proprietăţi, etc.) care sunt decizii luate exclusiv de prezbiteri. În prezentarea sa din septembrie, fratele Kirk ne-a confirmat că toate bunurile materiale (clădiri, echipamente, conturi bancare, donaţii, zeciuieli etc.) vor fi în proprietatea prezbiterilor, ei putând să dispună de ele într-un mod discreţionar. Toate deciziile cu privire la aceste bunuri se vor lua, conform spuselor fratilor Todd si Kirk „în spatele uşilor închise” (vezi prezentare din septembrie). Audio Ne întrebăm unde găsim aşa ceva în Scripturi şi de asemenea, care ar fi oamenii dintre noi ce ar avea curajul să-şi asume aceasta responsabilitate mai ales în context românesc. Legat de discuţia de după prezentarea fratelui Cristi de acum 2 săptămâni, vă atragem atenţia că fratele Cristi nu a negat că întregul patrimoniu va fi pe numele presbiterilor, ci doar a precizat că personal, el şi Raul nu vor accepta să deţină aceste proprietăţi „pe numele lor”, în timp ce fratele Raul a recunoscut că noua chipa de presbiteri va deţine proprietăţile, si că puterea de decizie va fi în mâinile celor 2 păstori, Cristi şi Raul, de care presbiterii sunt obligaţi să asculte (vezi discutia dintre Sergiu si Raul).

4. Alte aspecte ce ne determină să nu fim de acord cu o astfel de subordonare faţă de HBF sunt legate de evenimente şi situaţii incredibile care se petrec mai ales in ultimul an in biserica Harvest. Considerăm că in suveranitatea lui Dumnezeu, El a îngăduit să iasă la iveală aceste lucruri tocmai acum pentru a ne atenţiona cu privire la ele. Vă aducem la cunoştinţă câteva dintre acestea:

– O parte importantă din conducerea Harvest a plecat din biserică din cauza stilului dictatorial de conducere a pastorului J.MacDonald: Joe Stowell (fostul preşedinte al institutului Moody care a predicat la Metanoia în 2006 şi a fost vorbitorul principal la conferinţa de la Sinaia), Ron Alchin (a predat cursul de consiliere câţiva ani în Metanoia), Dave Corning, preşedintele consiliului de prezbiteri din Harvest timp de 20 de ani- Betsy Corning, sotia lui Dave este autoarea cartii “Mi s-a incredintat inima unui copil” (carte publicata in Romania cu sprijinul pastorului Cristian Barbosu), Gordon Zwirkoski (a participat la conferinţa pentru familii organizată de Metanoia). Am menţionat aici doar pe cei cunoscuţi în Metanoia, dar lista e mult mai lungă.

Aceste lucruri sunt confirmate implicit de surse oficiale cum ar fi site-ul Universitatii Cornerstone din Michigan, unde la secţiunea dedicată preşedintelui Universităţii, sunt enumerate detaliat toate locaţiile unde a slujit fratele Joe Stowell începând din 1970 până în prezent, cu o singură excepţie: perioada 2005-2008 la care se face doar o aluzie laconică, cităm: a slujit ca păstor cu învăţătura în suburbiile oraşului Chicago. Ne întrebăm oare de ce a omis fratele nostru Joe Stowell să spună unde a slujit în această perioadă a vieţii lui? POWERPOINT, materiale printate

Pe de altă parte, aceste adevăruri reies explicit, şi în contradicţie totală cu cele afirmate acum 2 săptămâni de către fratele Cristi, din comunicatul prezbiterilor bisericii Harvest din Chicago postat in 17 Noiembrie 2012 pe site-ul http://www.HarvestBibleChapel.org POWERPOINT, materiale printate Cităm din acest comunicat:
“De asemenea au existat deficiente in conducerea noastra, si astazi stam inaintea dumneavoastra, si confirmam deficientele presbiterilor si planuri de imbunatatire… printre care:
…Am esuat in cautarea activa a reconcilierii cu fostii angajati si presbiteri…
…In acest moment echipa noastra [de presbiteri], analizeaza o lista cu toti presbiterii si pastorii care au parasit biserica noastra in ultimii ani si creeaza planuri pentru a cauta intelegere, iertare unde este necesar si reconciliere unde este posibil.” am incheiat citatul

– Poziţia bisericii Harvest exprimată de fratele Kirk Van Maanen şi fratele Todd Dugard cu ocazia prezentării modelului la Metanoia în septembrie 2012 arată faptul că ruperea bisericii este un lucru normal, sugerând că aceasta poate fi un aspect benefic. Nu credem că membrii bisericii noastre pot să fie de acord cu un asemenea punct de vedere.

– Tot legat de relaţia cu HBF: în nenumărate rânduri am semnalat oamenilor trimişi din SUA situaţii grave legate de atitudinea şi actiunile fratelui Cristian Barbosu (lipsa lui de principialitate) şi nu am fost luaţi în seamă. Inexplicabil, ei au dat în continuare credit fratelui Cristi, ignorând evidenţa. Argumentul lor a fost că el le reprezintă cel mai bine interesele în Romania. Este inadmisibilă şi dăunătoare o astfel de atitudine care nu a fost benefică nici pentru fratele Cristian Barbosu care poate că ar fi avut şansa să se corecteze in anumite privinţe, nici pentru Biserica Metanoia.

– Fratele Cristian Barbosu a afirmat vis-a-vis de conferinta Elephant Room ca a facut mult bine unitatii trupului lui Hristos, o afirmatie cel putin bizara si contradictorie cu pozitia prezbiterilor bisericii Harvest care in comunicatul din 19 octombrie 2012, postat pe acelasi site oficial http://www.harvestbiblechapel.org, isi asuma esecul conferintei si recunosc ca aceasta a adus confuzie bisericii locale precum si pastorilor si bisericilor din asociatie si se angajeaza ca niciodata nu vor mai permite sa se intample asa ceva. POWERPOINT, materiale printate

Rezultatul direct al incapatanarii pastorului James de a invita pe T.D. Jakes – un exponent al evangheliei prosperitatii – in ciuda semnalelor puternice din partea comunitatii evanghelice americane a fost atat desprinderea bisericii Harvest din Coalitia Evanghelica, cat si retragerea a trei biserici Harvest din asociatie. O a patra biserica a fost expulzata pentru vina de a-si exprima IN PRIVAT ingrijorarea si dezacordul in legatura cu Elephant Room.

Cu totii am auzit cuvintele lui Cristian Barbosu cand a zis ca in cei 25 de ani de lucrare numai 4 biserici au parasit Harvest, ceea ce este un rezultat foarte bun. Adevarul este HBF există doar de aproximativ 12 ani, iar toate cele 4 biserici americane au părăsit H.B. Fellowship în prima parte a anului 2012, in special din cauza conferintei Elephant Room, acesta fiind un alt exemplu clar de manipulare prin informatie venit din partea fratelui Cristian.

– La doar trei zile dupa expulzarea bisericii Grayslake, in cadrul unui discurs din cadrul Harvest University, pastorul James Macdonald instruia, cu multa ironie si cinism, sute de lucratori si pastori sa rezolve disensiunile din comunitate folosind catapulta, despre care fratele Barbosu v-a vorbit cu mult entuziasm in prezentarea de sambata 26 ianuarie. Singurul regret al lui Cristian, conform spuselor sale, este ca nu a folosit-o personal in Metanoia.

Desi folosita ca o ilustratie aparent nevinovata, atitudinea si spiritul lui J. MacDonald arata “strategia catapultei” ca fiind o realitate fata de cei care isi exprima o opinie diferita de a lui. Mai mult, pastorul Todd Dugard, intr-un articol de pe site-ul bisericii Harvest Barrie, arata ca aceasta “strategie” este cea mai biblica si plina de har. POWERPOINT, material printat

Referitor la filozofia de lucrare care încurajează catapultarea tuturor celor care nu se aliniază la direcţia şi viziunea Harvest: dincolo de caracterul inuman şi complet nebiblic al acestei practici, îl întrebăm pe fratele Cristian Barbosu dacă, mai există vreun Pastor Senior în toată asociatia bisericilor Harvest care să dea dovadă de atâta obedienţă în aplicarea acestei filozofii având în vedere catapultarea a 3 presbiteri din 5 si demersurile susţinute pentru eliminarea a peste 60% din liderii de grupuri mici şi aproape jumătate din biserică, pentru simpla greşeală de a nu se alinia direcţiei şi ideilor Harvest?

– Referitor la Salariul fratelui James, Cristi spunea următoarele, cităm: “s-a ales un salariu nici prea mare, nici prea mic, pentru a-l plăti pe James. Pe de altă parte, nu cred că este corect să comparăm salariile din contextul SUA cu salariile din România.” incheiem citatul.

Desi in opinia fratelui Barbosu un salariu de 40.000-50.000 $ / luna nu este prea mare pentru un pastor de talia lui James care pastoreste dupa spusele lui Cristi 14.000 de credinciosi, conform celui mai mare studiu elaborat la ora actuala de Leadership Network pentru 2012, asupra celor mai mari biserici din America, salariul mediu al pastorilor seniori care au intre 10.000 si 15.000 de membri este de 18.000 $/luna. Nu 40-50! POWERPOINT, material printat
Un exemplu celebru, biserica Willow Creek din Chicago cu un numar de 20.000 de membri pastoriti de binecunoscutul Bill Hybels il plateste cu aproximativ 8.000 $/luna. POWERPOINT
Stiati ca in America salarul mediu este de 2.250 $ pe luna, iar un ofiter de politie cu experienta, care risca sa fie impuscat zi de zi, are un salariu de 4.000$/luna? POWERPOINT

Cea mai relevanta comparatie este totusi venitul mediu pe familie din zona bisericii Harvest (Rolling Meadows – atentie nu pe persoana ci pe familie) de 56.189$ pe an adica 4.682 $ pe luna conform statisticilor publice. (vezi http://www.city-data.com) POWERPOINT

Ar fi interesant sa stim cine sunt acei pastori cunoscuti personal de Cristi care au salarii de 100-150.000 $/luna cu biserici de 2-3 ori mai mici decat Harvest. În urma cercetărilor noastre, asemenea venituri au doar pastori de genul Kenneth Copeland, Benny Hinn, Charles Blake, Joel Osteen si alti teleevanghelisti exponenti ai evengheliei prosperitatii, care storc banii enoriasilor creduli. Biblia spune ca un prezbiter trebuie sa fie cumpatat. Niste prezbiteri care hotarasc astfel de disproportii si un pastor care stie cerinta biblica dar accepta un astfel de venit nu dovedesc cumpatare.

– In privinta casei de 2 milioane $, o astfel de alegere a pastorului James si a prezbiterilor de la Harvest este o alta dovada de lipsa de cumpatare, caracteristica ceruta prezbiterului in 1Timotei 3:2.
Dacă privim cum stau in realitate lucrurile in America, conform statisticilor oficiale, pretul mediu de achizitie din 2012 a unei case din Chicago in zona Rolling Meadows unde se afla biserica lui James este de 145.000 $, date oficiale de pe site-ul www. city-data.com POWERPOINT James si prezbiterii au ales o casa de 10 ori mai valoroasa decat media caselor pe care le au oamenii in mijlocul carora ei locuiesc si carora le predica Evanghelia. Este ca si cum pastorul Cristian impreuna cu prezbiterii au alege, daca ar avea posibilitatea, o locuinta in valoare de 500 000 euro in Arad, valoarea medie a unui imobil considerand-o la 50 000 euro.

– Un alt exemplu uimitor care ne-a alarmat este jocul de poker pe bani practicat de Fratele James. Consideram ca jocul de carti pe bani este un lucru rau, si nu-l poti justifica biblic. 1 Tes 5:22 Feriti-va de orice se pare rau. si Prov 11:1 Cumpana inselatoare este urata Domnului dar cantareala dreapta este placuta. Sunt texte care aduc lumina asupra subiectului.
Este cel puţin surprinzător că în poziţia lui, James MacDonald nu a fost conştient de gravitatea faptelor sale. În America, jocurile de noroc pe bani sunt foarte strict reglementate sau chiar interzise in unele State. Ca şi creştin, dar mai ales păstor, eşti o mare pricină de poticnire pentru cei din jur care pot fi ispititi sa actioneze la fel. Nu înţelegem cum fratele James MacDonald si-a permis o astfel de libertate si a fost asa de greu de induplecat sa renunte la jocul de poker pe bani.

Privind la toate aceste lucruri, ne întrebăm ce trebuie sa facem cu asemenea invataturi predicate de la amvonul bisericii?
În conformitate cu Ezechiel cap. 3, precum şi cu alte pasaje din Scriptură, responsabilitatea noastră în faţa lui Dumnezeu este să veghem şi să-i avertizăm pe cei din jurul nostru de pericolul care îi paşte. Dacă în opinia fratelui Cristi acest lucru înseamnă a acuza, a bârfi, a răni, a produce dezbinare, noi stăm înaintea Domnului şi îi cerem ca El, Domnul să ne judece pe fiecare dintre noi.
Ca şi concluzie, considerăm la acest moment relaţia bisericii noastre cu Harvest ca fiind dăunătoare, imposibil de continuat în termenii exprimaţi de către fratele Cristian şi de către cei care au venit din SUA ca reprezentanţi ai Harvest. Nu credem că trebuie să ne sacrificăm comunitatea şi să distrugem o biserică care a fost la un moment dat ca o familie, de dragul unei colaborări ce ne-a stricat pacea, echilibrul, relaţiile frăţeşti şi multora ne-a zdruncinat credinţa. Ne întrebăm în mod justificat: în faţa acestor oameni dă socoteală fratele Cristi când pleacă în SUA? Ei sunt cei ce îi evaluează viaţa personală şi lucrarea? Oamenii din acest context îl mentorează şi tot ei vor veni şi în Metanoia să ne înveţe liderii de grupuri şi să ne instruiască lucrătorii? Să nu ne mire şi să nu fim surprinşi dacă vor proceda după modelul reprezentantului lor Sandy, chemând la ordine echipa de lideri sau de slujire şi să-i selecteze în mod arbitrar, să-i împartă în buni şi răi nu în funcţie de viaţa şi mărturia lor, ci în funcţie de ataşamentul şi subordonarea lor faţă de un model ale cărui roade pot fi clar observate în criza în care se zbate HBC.
Fiecare din noi am încheiat un legământ cu Dumnezeu. În baza acestui legământ ne-am adunat în jurul lui Hristos ca biserică şi preţuim autonomia de care ne bucurăm ca şi comunitate. Cadrul în care slujim dă posibilitatea tuturor credincioşilor să se bucure de părtăşia cu Domnul şi unii cu alţii, să crească spiritual şi să slujească glorificându-L pe Dumnezeu.
Prin prezentarea acestui material intentionam sa sesizam comunitatea noastra de realitatea cu care ne confruntam si in acelasi timp sa va provocam la a cauta si a gasi solutii pentru rezolvarea acestei situatii dificile in care ne gasim. Credem cu tarie in unitatea bisericii noastre si in faptul ca doar impreuna si sub calauzirea Duhului Sfant vom putea lucra cu intelepciune, cautand adevarul, intotdeauna in dragoste, asa cum ne indeamna Scriptura.

 

Anunțuri

8 comentarii »

  1. sa-nțeleg că … balaurul e cel ce a emis partea a 2-a? Ce e scris cu roșu? Hmmm … pot să fie flăcările scoase din nas? Uite … măncearcă imaginația. Dacă e așa … atunci Făt Frumos să fie atent.

    Comentariu de romeo hajdatan — Februarie 26, 2013 @ 15:33 | Răspunde

    • Umbla zvonul ca deja Fat-Frumos si-a gasit palat nou… Dupa parerea mea, s-a miscat tare repede… ceea ce ma face sa cred ca miscarea lui a fost planificata din timp… iar cand ai la dispozitie si banii necesari… orice vis devine realizabil… Intrebarea e: la ce pret? 😉
      Flacarile sunt bune, daca sunt folosite pentru un scop nobil, conform cu dorintele lui Dumnezeu… Orice flacara folosita in scop personal, egoist va fi stinsa si amendata drastic… Valabil si pentru lupte nedrepte si la fel de egoiste, sustinute de Feti-Frumosi mai mult sau mai putin frumosi… pe dinauntru… 😉

      Comentariu de Sorina — Februarie 26, 2013 @ 19:16 | Răspunde

  2. De ce nu ne uitam in ograda noastra , daca ne doare de oile noastre nu conteaza cine si ce a facut , conteaza ce fac eu acum pentru ele, te doare de ele , vezi care sunt problemele lor si nu ale altuia , nimeni nu alege in locul nostru , fiecare personal e responsabil de alegerile sale. De ce nu spune-ti si noi am gresit , dar va justificati spunindu-ne ce au facut altii, iar dac nu ati gresit bine , nu dati voi socoteala de americani si de ai lor , ci de voi si de ai vostri.

    Comentariu de Mari — Martie 1, 2013 @ 22:41 | Răspunde

    • Mari, draga… te linisteste daca iti spun ca si in ograda noastra e la fel? Ca tot dintr-o Metanoia vin si eu… poate intelegi la ce ma refer… Adicatelea… nu sunt chiar atat de „pe alaturi” de subiectul asta… din pacate!… 😉
      Cum sa nu conteze cine si ce a facut?! Pai, alegerea oamenilor pe care ii avem alaturi, in baza a ce o facem? Si ai dreptate: fiecare are DREPTUL si OBLIGATIA de a decide pentru sine. Sa stii ca eu dau socoteala DOAR pentru alegerile mele. Pentru americani si altii… vor da ei socoteala, cei care si-au facut alegerile. Si nu consider pe nimeni AI MEI; eu am un singur AL MEU: Dumnezeu. In rest… suntem (prin creatie) cu totii AI LUI…
      Daca nu ai bagat de seama: am incercat sa nu arunc cu pietre in nimeni. Atat cat mi-a stat in putinta. Din pacate, faptele vorbesc de la sine si… confirma cele mai urate vorbe care se spun despre bisericile din zilele noastre… Ce pot sa fac eu, de exemplu?! Sa le spun oamenilor ca nu sunt adevarate astfel de lucruri?! Nu pot. Domnul imi cere sa spun adevarul… Asa ca mai bine tac, ca sa nu imi vina sa dau cu pietre… Si asta nu pentru ca as avea eu dreptul sa dau cu ele… dar eu – macar – nu pretind ca drumul meu e cel bun… e drumul meu… bun sau rau, voi afla la momentul potrivit…

      Comentariu de Sorina — Martie 1, 2013 @ 23:13 | Răspunde

      • totusi, Sorina, intrebarea aia idioata pe care o pun toti,de parca ar fi importanta: cine are dreptate? in cazul meu as intreba :cine crezi tu ca ar avea o doza mai mare de adevar?

        Comentariu de valimagicflash — Martie 2, 2013 @ 14:16

      • Vali… cine cred eu ca are dreptate… poate ca e important numai pentru mine… In parte, gasesti raspuns la intrebarea ta daca citesti raspunsul adresat lui Mari. Cealalta parte… daca ti-as spune-o, ar insemna sa incerc sa orientez parerile tale si ale altora, intr-un sens sau altul… ceea ce nu vreau sa fac… Cei care sunt cu adevarat nascuti din nou, vor sti care e adevarul… chiar daca nu au informatii suficiente, li se va arata care e adevarul… Cred ca e o idee mai buna sa il intrebi pe Dumnezeu, decat pe mine, ce sa crezi in privinta asta si prin ce iti poate fi de folos, ca modalitate de inteleptire… 😉

        Comentariu de Sorina — Martie 3, 2013 @ 00:53

  3. Am citit totul si suna ca si o : lunga insiruire de vorbe si fapte a multora .Eu am scris cu gandul la cele doua parti si Cristi B. si cei din Metanoia.numai adevarul trbuie spus dar cand vreau sa spun adevarul despre altii , e bine sa -mi aduc aminte ce se spune despre inima noastra ca e „nespus de inselatoare si deznadajduit de rea” . Deci cand vrem sa spunem adevarul din si cu ce fel de inima Il spunem. Adevarul e in Cuvantul Lui. Predicarea Evangheliei – pe acesta trebuie sa- l spunem altora si nu ce au facut, fac sau vor face oamenii.De asta sa ma ingrijoreze mai mult.Domnul e cel care judeca la vremea si in felul Lui.El e Calea Adevarul si Viata.

    Comentariu de Mari — Martie 1, 2013 @ 23:39 | Răspunde

    • Mari, draga, cele doua texte exact asta si reprezinta: insiruiri de fapte. Fiecare cum le-a perceput (sau cum pretinde ca a facut-o). Am refuzat sa-mi exprim parerile personale nu pentru ca nu as fi sigura de ele, ci pentru ca l-am lasat pe Dumnezeu sa isi faca treaba (e muuult mai priceput decat mine la asta! 😉 ). Inima fiecaruia dintre noi e cel putin ingrijorator de rea… asadar, sa nu ii credem pe unii mai „egali” decat altii… Cu totii suntem oameni, chiar si Cristi, chiar si cei din conducerea Metanoia. Nu sunt o legalista, dar nu ma pot impiedica sa fiu de acord cu ultimii, in unele privinte (mai ales in cele ras-constatate chiar de mine). Pe de alta parte, am toata admiratia fata de Cristi, ca predicator (unul dintre putinii care fac „predici pentru oameni destepti” – cum le numesc eu – de o deosebita calitate din multe puncte de vedere); dar am rezervele mele (destul de mari) in privinta lui, ca om. Si as prefera sa nu intru in amanunte. Desigur, Dumnezeu ne judeca pe toti, mai devreme sau mai tarziu. De aceea, poate ca ar fi bine sa vedem in aceste evenimente un foarte sonor semnal de alarma. Eu asa il consider (pe langa alte semnificatii). Si l-am transmis mai departe… poate vor gasi si altii cu cale sa se gandeasca serios la cum isi privesc relatia cu Dumnezeu…

      Comentariu de Sorina — Martie 3, 2013 @ 00:47 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat asta: