Mai in gluma, mai in serios… ;)

Noiembrie 6, 2012

Ce este mai important?

    (later edit: Daca aveti cont pe Facebook, dati o fuga pe Timeline-ul meu, s-au desfasurat acolo niste discutii foarte interesante pe marginea acestui subiect! 😉 )

A postat cineva pe Facebook – cica ar fi spus Seneca: „Viata seamana cu o poveste. Ceea ce conteaza nu e lungimea, ci valoarea ei.” Si, din asta, mi-a incoltit in minte o intrebare… si, cu cat mai mult ma gandesc la ea, cu atat mai interesant imi pare raspunsul…

Mi-ar placea sa aflu care ar fi alegerea voastra si… desigur, argumentarea ei…

CE CREDETI CA ESTE MAI IMPORTANT: PENTRU CE TRAIM SAU PENTRU CE AM MURI?

3 comentarii »

  1. anii trecuti s-a iscat aici in State o mare viltoare: o femeie era accidentata de foarte multi ani si nu mai comunica , statea in pat de foarte multi ani; doctorii spuneau ca e inconstienta ; ea traia intr-un asezamint medical in care sunt ingrijiti astfel de bolnavi ; dupa cite imi aduc aminte era hranita artificial; sotul ei , la un moment dat a vrut sa se intrerupa intretinerea ei artificiala , dar parintii , nu au vrut ; a inceput sa vuiasca toata media [scrisa si vorbita ]; toti si-au spus parerea ,printre care o actrita , era impotriva intreruperii vietii artificiale ; chiar si guvernatorul s-a opus ; dar judecatorul local a dat voie sotului [impotriva vointei parintilor] sa intrerupa intretinerea artificiala….
    subiectul a facut multe valuri…am prieteni care au spus :vreau sa traiesc o viata de calitate daca se poate; daca as fi pe aparate care sa-mi intretina viata in mod artificial si eu sa fiu o leguma, atunci prefer sa se intrerupa „curentul” care ma intretine artificial; nu vreau sa fiu o leguma ;
    vreau sa fiu inteleasa , e vorba de aparat artificial de respirat, deci daca se intrerupe curentul, se intrerupe „viata”; nu e vorba de ucidere; in Ro , sa zicem la tara , nimeni nu beneficiaza de asemenea intretinere artificiala a vietii;
    in Sacramento, nu mult dupa ce am venit, un roman a avut un accident de munca ,lucrind la strung; jumatate diin creier i-a fost retezat; dupa operatii multiple, omul nu si-a revenit chiar de loc,era pe respirator electric[artificiala respiratie] si doctorii au intrebat-o pe sotie , sa-l scoata de pe aparat; sotia a zis „nu”, sperind intr-o minune; min unea nu s-a intimplat; sunt de atunci vre-o 13 ani si omul e intretinut , hranit cu tuburi , dar e o leguma ; nu se misca, nu e constient, nu s-a trezit niciodata de atunci, trebuie spalat, intors , nu raspunde la nici un stimul; oare nu era bine , stiind ca jumatate de creier nu mai exista , sa nu fi fost pus pe aparat artificial?asta nu e viata ….

    Comentariu de Lucia Tudosa — Noiembrie 15, 2012 @ 05:10 | Răspunde

  2. Cu riscul sa fiu inteleasa gresit de unele persoane, voi posta parerea mea in aceasta privinta:

    Sunt de acord cu mentinerea unui corp intr-o falsa stare de functionare, stim ca s-au produs minuni si Dumnezeu a ingaduit ca unii sa isi revina, dupa anumite perioade de timp. Iar revenirea a fost (si asta e o minune si mai mare) in parametri normali (adica, omul nu a ramas cu sechele grave ale creierului). Dar… cred ca – in general – este bine sa se stabileasca o limita de bun-simt pentru acordarea acestei asistente in functionare (medicii pot stabili dupa cat timp un corp revenit dintr-o astfel de stare mai poate fi functional) deoarece, de fapt, deconectarea aparaturii nu inseamna uciderea acelei persoane, ci acordarea permisiunii de a-si continua drumul spre cealalta existenta. In fapt, e clar ca acelui corp i-a venit vremea sa isi intrerupa functionarea si, asa cum nu avem voie sa ne incetam activitatea pe acest pamant inainte de vreme (prin suicid), la fel cred ca nu avem voie sa apelam la tot felul de metode pentru a o prelungi peste limita acordata de Dumnezeu. In plus, resursele destinate unei asemenea operatiuni pot fi utilizate mai cu folos pentru acordarea de asistenta unor alte persoane, care chiar mai au zile… si cu totii stim ca aceste resurse sunt insuficiente, in oricare dintre tari…
    Si inca un aspect: eu cred ca refuzul apropiatilor de a accepta deconectarea este un gest nu prea crestin, in sensul ca e ca si cum ar cauta sa faca voia lor (refuza asa accepte ca a venit vremea despartirii de acea persoana)… Poate ma insel… dar asa percep eu acest lucru… In definitiv, acea persoana NU MAI ESTE VIE… Este doar un ambalaj din carne care functioneaza nu prin resurse proprii (ca orice organism viu) ci prin intermediul aparatelor… e ca si cum ar fi un… robot…

    Imi cer iertare daca unii au apropiati in astfel de situatii si daca se simt raniti de afirmatiile mele… dar, atata timp cat „suflarea vietii” nu mai salasluieste in acel organism, el nu mai poate fi considerata „o fiinta vie”… 😦

    Comentariu de Sorina — Noiembrie 15, 2012 @ 19:16 | Răspunde

  3. nu am vrut sa-mi spun parerea , ci doar am lasat sa se inteleaga concluziile ; sunt doctor si uneori cind spun asemenea” lucruri mari”, sunt considerata „necrestina”; dar imi pare bine ca ai spus aceste lucruri cu multa intelepciune; prelungirea artificiala -electrica- a vietii, cu lipsa participarii creierului- e nenaturala , si consider ca Lui Dumnezeu nu-i place asa ceva [asa cum nu-i place nici insamintarea artificiala , vezi d-na Iliescu care a facut un copil la 67 ani =cit timp va mai trai ca sa-l creasca in conditii decente?pt acest comentariu am fost considerata „necrestina”]; daca Doamne fereste, s-ar intimpla asa ceva mie, nu as dori sa fiu un motiv de povara fiicelor mele,sa nu se bucure de mine, si nici eu nu as avea nici un rost ca aparat electric costisitor societatii si de fapt sa nu exist.In concluzie, nu avem „voie” sa creem viata nenatural, artificial, si daca ne uitam cu bagare de seama de regula exista consecinte …nedorite…

    Comentariu de Lucia Tudosa — Noiembrie 16, 2012 @ 04:15 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

