Mai in gluma, mai in serios… ;)

August 4, 2011

Nebunie curata?! Sau… – 15

     (continuare de aici)     (urmeaza aici)

Mai este necesar sa dau un citat, aici. In Apoc. 20:4-6 se spune: Şi am văzut nişte scaune de domnie; şi celor ce au şezut pe ele li s-a dat judecata. Şi am văzut sufletele celor ce li se tăiase capul din pricina mărturiei lui Isus şi din pricina Cuvântului lui Dumnezeu, şi ale celor ce nu se închinaseră fiarei şi icoanei ei şi nu primiseră semnul ei pe frunte şi pe mână. Ei au înviat şi au împărăţit cu Hristos o mie de ani. Ceilalţi morţi n-au înviat până nu s-au sfârşit cei o mie de ani. Aceasta este întâia înviere.  Fericiţi şi sfinţi sunt cei ce au parte de întâia înviere! Asupra lor a doua moarte n-are nicio putere; ci vor fi preoţi ai lui Dumnezeu şi ai lui Hristos şi vor împărăţi cu El o mie de ani. De aici, deduc faptul ca trupul de lumina il vor primi, in prima faza, cei „in Hristos” (vii sau decedati) – nu pot sa nu observ ca se spune am văzut sufletele – ceea ce sustine o afirmatie a mea de mai inainte, cum ca vom exista numai sub forma de suflet pana la primirea trupului de lumina. Ceilalti vor primi trupuri noi abia dupa cei 1.000 de ani (terestri, zic eu) cand, pentru scurta vreme, Satana va fi eliberat si va incerca sa isi formeze o „oaste” (Apoc. 20:8 : şi va ieşi din temniţa lui, ca să înşele neamurile care sunt în cele patru colţuri ale pământului, pe Gog şi pe Magog, ca să-i adune pentru război. Numărul lor va fi ca nisipul mării.). Dar „neamurile” vor fi mistuite de un foc din cer iar Satana va fi aruncat in iazul de foc.

As mai face o precizare (care, de asemenea poate fi o gogomanie mai mare decat Calea Lactee… sau nu😉  ): cred ca sufletul (sau cum vreti sa numiti acea entitate care pleaca din trupul material in momentul mortii) este depozitarul tuturor informatiilor privind istoricul vietii noastre pamantene, „codul de legi” conform caruia suntem judecati si… rezultatul judecatii, care este efectuata de insasi constiinta noastra (va spuneam ca acea „entitate” este vie, constienta, rationala, are sentimente, are tot ce ii trebuie sa fie considerata „o persoana”). Eu cred ca, fara sa fi fost emis rezultatul acelei judecati, nu putem intra in slava lui Isus, daca nu avem „dovada” ca facem parte dintre cei supusi Lui, dintre cei mantuiti, ca ne-am pastrat credinta pana la capat (sau, poate, am dobandit mantuirea chiar in clipele dinaintea mortii, asemenea talharului de pe cruce). Si mai cred ca „procesul” se desfasoara atunci, „pe drum”, poate chiar in momentul in care eu spuneam ca mi se derula filmul vietii. Poate ca, fara sa stiu, am asistat la propria judecata. Numai ca noi nu avem nici un control asupra acestui proces, este deja programat sa se desfasoare fara interventia noastra, fara sa putem trisa, fara sa fim subiectivi, cu respectarea stricta a legilor Tatalui. Si, ceea ce mi se pare cel mai dureros, este ca – daca e cazul – noi insine devenim proprii calai, noi insine suntem cei care ne dam verdictul de VINOVAT… In Ps. 40:8 se spune ca: „Vreau sa fac voia Ta, Dumnezeule! Si Legea Ta este in fundul inimii mele.” Dupa cum, in Ier. 31:33, se spunea ca va veni un moment in care Dumnezeu va spune: „Ci iata Legamantul pe care-l voi face cu casa lui Israel, dupa zilele acelea (…): voi pune Legea Mea inauntrul lor, o voi scrie in inima lor; si Eu voi fi Dumnezeul lor iar ei vor fi poporul Meu.”

Stiu ca in Apoc. 20:4 se spune: Şi am văzut nişte scaune de domnie; şi celor ce au şezut pe ele li s-a dat judecata. Apoi, in Apoc. 20:12-13 : Şi am văzut pe morţi, mari şi mici, stând în picioare înaintea scaunului de domnie. Nişte cărţi au fost deschise. Şi a fost deschisă o altă carte, care este Cartea Vieţii. Şi morţii au fost judecaţi după faptele lor, după cele ce erau scrise în cărţile acelea. Marea a dat înapoi pe morţii care erau în ea; Moartea şi Locuinţa morţilor au dat înapoi pe morţii care erau în ele. Fiecare a fost judecat după faptele lui. Iata cum imi sustin afirmatia de mai sus, cum ca sufletul deja este in posesia „hotararii judecatoresti”. Se spune asa: au fost deschise niste carti, dupa care a fost deschisa Cartea Vietii. Se spune ca fiecare a fost judecat dupa faptele lui (adica, judecata a fost corecta) dar nu se spune CAND s-a intamplat acest lucru. Exista doua variante: ca judecata sa fie facuta la acel moment sau… judecata sa fi fost facuta anterior iar la acel moment doar „sa se comunice si sa se execute sentinta” (dau termeni judecatoresti pentru a se putea vizualiza mai bine procesul) care deja era scrisa in Cartea Vietii, conform Apoc. 20:15 : Oricine n-a fost găsit scris în Cartea Vieţii a fost aruncat în iazul de foc. In Cartea Vietii sunt scrisi cei mantuiti. Cine nu figureaza acolo, nu are ce cauta in lumea lui Dumnezeu (sa ne amintim ca este scris despre Dumnezeu ca pentru El toţi sunt vii).

Tot despre judecata mai gasim:  Romani 2:12-16: Toţi cei ce au păcătuit fără Lege vor pieri fără Lege; şi toţi cei ce au păcătuit având Lege vor fi judecaţi după Lege. Pentru că nu cei ce aud Legea sunt neprihăniţi înaintea lui Dumnezeu, ci cei ce împlinesc Legea aceasta vor fi socotiţi neprihăniţi. Când Neamurile, măcar că n-au lege, fac din fire lucrurile Legii, prin aceasta ei, care n-au o lege, îşi sunt singuri lege; şi ei dovedesc că lucrarea Legii este scrisă în inimile lor; fiindcă despre lucrarea aceasta mărturiseşte cugetul lor şi gândurile lor, care sau se învinovăţesc sau se dezvinovăţesc între ele. Şi faptul acesta se va vedea în ziua când, după Evanghelia mea, Dumnezeu va judeca, prin Isus Hristos, lucrurile ascunse ale oamenilor.

Si ma mai intreb ce poate fi marea; o mai intalnim pomenita si in Apoc. 4:6: În faţa scaunului de domnie mai este un fel de mare de sticlă, asemenea cristalului. Tot despre o mare se vorbeste si in Apoc. 15:2: Şi am văzut ca o mare de sticlă amestecată cu foc; şi pe marea de sticlă, cu lăutele lui Dumnezeu în mână, stăteau biruitorii fiarei, ai icoanei ei şi ai numărului numelui ei.

Si se mai poate sa apara o chestie neclara… (va urma)

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

