Mai in gluma, mai in serios… ;)

Martie 31, 2011

Nebunie curata?! Sau… – 6

(continuare de aici)     (urmeaza aici)

Se vorbeste, de catva timp (de cand cu nebunia asta numita 2012), despre un parametru numit „rezonanta Schumann”. Se pare ca fizicianul german W.O. Schumann a constatat, in 1952, ca Pamantul este incercuit de un camp electromagnetic puternic, care se formeaza in partea inferioara a ionosferei, la aproximativ 100 km deasupra noastra. Acest camp are o rezonanta (denumita rezonanta Schumann) aproximativ egala cu 7,83 pulsatii/sec. (Conform DEX’98: REZONÁNȚĂ, rezonanțe, s. f. 1. Proprietate a unor corpuri sau a unor încăperi de a intensifica și a prelungi sunetele; răsunet. 2. Stare de vibrație în care se găsește un corp sau un sistem fizic când asupra lui se exercită o acțiune exterioară periodică, cu o frecvență egală ori apropiată cu frecvența proprie vibrației corpului sau a sistemului.) S-a verificat ca toate vertebratele si creierul nostru au aceeasi frecventa de 7,83 hertz.

Se spune ca, atunci cand astronautii efectuau calatorii spatiale, ieseau din rezonanta Schumann si se imbolnaveau. Daca erau supusi actiunii unui simulator Schumann, isi recuperau echilibrul si sanatatea.

De mii de ani, „bataile inimii Pamantului” au avut frecventa de 7,83 pulsatii. Se pare ca, incepand din anii ’80, aceasta frecventa a crescut de la 7,83 la 12-13 hertz. Efectul il resimtim cu totii: nu ne ajunge timpul sa facem lucrurile programate, ne simtim mereu obositi (desi ceasul arata ca dormim acelasi numar de ore)… si este normal sa fie asa, daca ne gandim ca timpul nostru psihologic si cel fizic au ajuns sa aiba o diferenta de cca 50-60%.

Dupa aceasta prezentare de informatii mai mult sau mai putin stiintifice (pe care le-am adunat acum, deoarece la momentul cand m-am trezit in minte cu acele explicatii nu aveam nici cea mai mica idee despre ele🙂 ), am sa va spun cam cum vad eu lucrurile in ceea ce ma priveste.

Sunt o fiinta foarte agitata (am foarte multa energie pe care trebuie sa o consum, sunt repezita si obositoare pentru cei din jur); ca sa intelegeti mai bine la ce ma refer (exceptandu-i pe cei care ma cunosc personal si stiu deja despre ce vorbesc😉 ), am sa folosesc o comparatie – daca oamenii obisnuiti sunt masini TRABANT (care are doar doua viteze, dupa cum poate stiti), eu sunt una dintre cele mai rapide masini de curse; daca oamenii normali functioneaza pe viteza NORMAL eu functionez nu pe TURBO, ci pe TURBO-TURBO.

In acea seara, explicatia a fost pe cat de simpla, pe atat de socanta: poate ca tocmai datorita acestui fapt arat asa cum arat; poate ca timpul meu psihologic si cel fizic nu concorda, poate faptul ca traiesc la o viteza mult mai crescuta decat a celor din jurul meu are ca rezultat un efect de scadere a timpului psihologic (adica, asa cum il resimte corpul meu). Nu imi dau seama daca am trait mereu atat de rapid sau am fost obligata sa imi cresc viteza de existenta datorita faptului ca niciodata nu imi era suficient timpul pentru cate doream sa fac (si am invatat, in timp, sa fac mai multe lucruri in acelasi timp, ceea ce mi-a dezvoltat si distributivitatea atentiei, si viteza de executare a unor operatiuni). Nu stiu daca aceasta viteza este o cauza ori un efect; dar stiu ca ea exista si unul dintre efecte poate ca este acesta: felul in care „ma mentin” ca organism biologic. Iar acest efect (daca stau sa ma gandesc putin) poate fi regasit la toti oamenii activi pe care ii cunosc, oameni care parca nu au astampar, care tot timpul trebuie sa se ocupe cu ceva, care fac sport etc. Desigur, este o speculatie tot ceea ce afirm eu acum. Dar parca nu e chiar atat de lipsita de logica, nu? (va urma)

5 comentarii »

  1. Phiii Sorina. Parca am fi surori. In paragraful 5 parca ma descrii pe mine…
    Nu cumva si vorbesti repede? Si asa-i ca si razi mult?
    Nu cred ca e lipsit de logica ce spui. Pentru persoanele care se misca repede-rapid cumva se dilata timpul (numai ptr ele. timpul personal). Nu doar ca se misca mai repede ci si gandesc mai repede si reactioneaza mai repede.
    Parerea mea. Poate apare si persoana in masura sa confirme/infirme asta.

    Comentariu de sakura — Martie 31, 2011 @ 13:34 | Răspunde

  2. 🙂🙂🙂 Aici, m-ai descris tu pe mine, in ABSOLUT TOT ce ai scris (chiar si chestia aia cu timpul dilatat😉 )… Nu, nu cred ca suntem surori… cred ca suntem clone…🙂🙂🙂

    Comentariu de Sorina — Martie 31, 2011 @ 13:50 | Răspunde

  3. 🙂🙂 Mai avem si parul cret amandoua…😉
    Sa sti ca chiar daca n-am mai comentat demult, am citit si m-am bucurat de ce ai scris.
    Am ras de una singura pe aici.. la unele am plans…

    Comentariu de sakura — Aprilie 8, 2011 @ 15:17 | Răspunde

  4. Pai, nu mai rade/plange de una singura, suna o prietena (daca sotul tau nu e pe aproape)!🙂
    Ma bucur daca sufletul tau rezoneaza la citirea acestor randuri; asta inseamna ca e viu…😉

    Comentariu de Sorina — Aprilie 8, 2011 @ 16:28 | Răspunde

  5. E viu!! E viu!! Aleluia!
    Sotul meu vine doar dupa 7 seara. cand s-a facut gramada de scutece numai buna de „gestionat”😉 Pana atunci, rad/plang asa, doar cu copiii.

    Comentariu de sakura — Aprilie 8, 2011 @ 16:46 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

