Mai in gluma, mai in serios… ;)

Martie 23, 2011

Nebunie curata?! Sau… – 2

(continuare de aici)     (urmeaza aici)

1. Mai intai, trebuie sa va spun ca niciodata nu am excelat la fizica; desi eram in primul sfert de clasa la invatatura in liceu, acest obiect de studiu nu m-a atras niciodata; iar optica a fost cea care mi-a creat mari emotii, privind o potentiala corigenta. Din cauza ei, nici nu am avut curaj sa ma gandesc sa dau la medicina, asa cum imi tot doream inca de la gradinita… Iar de cand am terminat liceul pana acum, am reusit sa pierd din memorie aproape orice informatie privind aceasta materie.

2. Sunt o fire extrem de curioasa: vreau sa cunosc cat mai multe lucruri si sa inteleg cum functioneaza, de ce se intampla (care este scopul lor), cum sa ma feresc de cele rele si sa le folosesc pe cele bune. Mintea mea scotocitoare, coroborata cu o capacitate analitica prin care am reusit sa disper multi oameni (nu radeti, nu stiti cate “amenzi” am platit din aceasta cauza J ) m-au transformat intr-un pseudo-monstru (cred ca asa m-ar caracteriza multi dintre cei care ma cunosc) pentru ca ii innebunesc de-a binelea cu tot felul de intrebari si dezbateri. Nu aveti idee de cate ori mi s-a spus ca NU sunt la emisiunea “Vreau sa stiu” (era o emisiune pentru copii, cand eram eu mica – adica in urma cu atat de multi ani, ca mi-e si frica sa imi amintesc de numarul lor J – menita sa ne familiarizeze cu tot felul de chestii interesante, explicate la nivelul varstei noastre; eram indragostita de acea emisiune; apoi a urmat “Teleenciclopedia”).

3. As vrea sa mai fac o definire de termeni, asa cum ii inteleg eu. In Biblie se mentioneaza doua tipuri de intelepciune: lumeasca si duhovniceasca. In urma cu foarte multi ani, cu mult inainte de a ma apuca sa citesc aceasta inepuizabila si fascinanta sursa de informatii, eu am definit intelepciunea lumeasca prin cuvintele “inteligenta” si “desteptaciune” (o minte “isteata” sau “agera” insemnand una nu obligatoriu foarte desteapta dar neaparat “iute de picior” J ) iar pe cea duhovniceasca (ma rog, la acea data nu stiam ca exista asa ceva) am numit-o simplu “intelepciune”. De unde mi-a venit ideea asta? De la expresia “geniu al raului”. Conform NODEX, definitia “geniului” este: GÉNIU1 ~i m. –  Totalitate a aptitudinilor spirituale superioare care oferă unei persoane calități creatoare deosebite. Conform Dex ’98, ea este: GÉNIU, genii, s. n. I. 1. Cea mai înaltă treaptă de înzestrare spirituală a omului, caracterizată printr-o activitate creatoare ale cărei rezultate au o mare însemnătate. Pe oricare ati alege-o, rezulta un singur lucru: un geniu este suficient de destept incat sa isi dea seama de consecintele actiunilor lui. Asadar, cum poate fi cineva un „geniu al raului”?! Un om cu adevarat inteligent nu poate face rau… Ceva nu se potrivea. Da, stiu, veti spune ca era o figura de stil care sa exprime – de exemplu – o minte stralucit de diabolica, asa cum a fost a lui Hitler. Si, totusi… eu cautam ceva mai mult. Si am gasit: am inteles ca, oricat de destept ai fi, daca nu ai si intelepciunea de a-ti folosi desteptaciunea (adica, sa stii cum sa o folosesti in scopuri bune), tot degeaba… (Si se pare ca nu am fost departe de adevar, deoarece, conform NODEX, ÎNȚELEPCIÚNE ~i f. 1) Facultatea de a înțelege și de a judeca adânc lucrurile. 2) Judecată cumpănită; chibzuială.) Din pacate, la catva timp dupa aceasta descoperire, am uitat-o; la fel, si importanta ei. A trebuit sa platesc scump aceasta omisiune si, cu pretul multor ani de suferinta, sa mi-o re-amintesc; sper ca pe viitor sa imi fie inscrisa in minte cu litere asemenea celor scrise de Dumnezeu in Daniel 5:25 : „Numarat, numarat, cantarit si impartit!” (Mene, mene, tekel, upfarsin)… (va urma)

4 comentarii »

  1. Da stiu emisiunea “Vreau sa stiu”. si “Teleenciclopedia”. Ce interesante mai erau.
    Deabia astept episodul 3🙂

    Comentariu de sakura — Martie 23, 2011 @ 13:49 | Răspunde

  2. Înţelepciunea care vine de sus este curată….Înţelepciunea lumii este atinsă serios de egoism. Noi navigăm permanent în apele teritoriale dintre cele două maluri. Uneori ne apropiem de un ţărm, alteori cochetăm cu celălalt. Alegerea personală are ultimul cuvânt şi în materie de înţelepciune. Dacă îi lipseşte cuiva o poate cere şi i se va da cu mână largă. Înţelepciunea lumii nu este chiar la îndemâna oricui, dar nici nu este nimeni sortit să moară prost. Ignoranţa poate fi soscotită printre cele mai mari dureri ale veacului în care trăim. Tu, Sorina, începi să te califici prin alegere şi perseverenţă în categoria celor înţelepţi. Prietenii şi lumea din jurul tău are aşa mare nevoie de înţelepciunea ta. Nu te sfii să ne-o arăţi.

    Comentariu de ionbuciuman — Martie 24, 2011 @ 08:02 | Răspunde

  3. De acord cu tine. In momentul de fata, numesc „intelepciune” nu ceea ce posed, ci pe aceea care mi se pune la dispozitie; ea nu imi apartine dar am acces nelimitat (ca timp, deocamdata, pentru ca sunt si lucruri care inca imi raman inaccesibile) la ea, oricand doresc. Ma ajuta atat de mult in a face alegeri, incat mi-am declarat dependenta de ea. Aceasta este una dintre dependentele care Ii plac Domnului; prima este cea de El. O experimentez si pe asta si, desi imi creeaza mari emotii, pot sa spun ca merita efortul.😉
    O singura precizare am de facut, la ce ai scris tu: nu este intelepciunea mea; iar eu sunt mai mult decat incantata sa impart cu altii ceea ce si eu primesc (si, cu cat mai mult ma inteleptesc, cu atat mai mult imi doresc din ea); intrebarea este: sunt oamenii pregatiti sa primeasca aceasta intelepciune care, de multe ori, nu se potriveste cu felul lor de a vedea lucrurile? Vom afla, destul de curand…😉
    PS: ma bucura aprecierile tale; dar, mai mult decat vorbele frumoase, m-ar bucura ca ele sa reflecte realitatea (adica, sa le merit, cu adevarat)… Altfel, sunt doar vorbe in vant menite sa imi gadile orgoliul, ceea ce ar fi mai degraba de nedorit…😉

    Comentariu de Sorina — Martie 24, 2011 @ 10:48 | Răspunde

  4. hm.. interesant, mi-am citit aici farame din niste idei ce mi s-or descoperit odata citind de undeva din primele 5 carti din Biblie. Intr-un loc, in contextul construirii cortului, Dumnezeu il alege pe un om pe care il inzestreaza cu un duh de cunostinta, pricepere si intelepciune.🙂 Sunt 3 lucruri, cand vine vorba de gandirea dreapta. Cunostinta reprezinta informatiile detinute. Priceperea e capacitatea de a lucra cu ele, perspicacitatea si agilitatea cu care jonglezi informatia. Dar toate astea is zero fara intelepciune, care iti spune unde,cand, ce, cat si cum sa faci.

    Cand explic ideia asta de obicei dau doua exemple, unul din muzica, altul din computere. Hard-diskul reprezinta cunostinta, informatia; procesorul reprezinta priceperea, inteligenta, insa intelepciunea e softul care le pune in valoare pe celelalte doua.

    In muzica, teoria muzicala e corespondentul cunostintelor, a informatiei; abilitatea de a canta, tehnica interpretarii e cealalta parte, a inteligentei, dar ca sa iasa intr-adevar muzica, e nevoie de mai mult.. de imaginatie.

    Comentariu de soulrended — Mai 7, 2011 @ 23:09 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

