Mai in gluma, mai in serios… ;)

August 12, 2009

Daca poti sa faci un bine…

ChibiciDrumul pe care l-am facut in zona Aradului mi-a dat ocazia sa cunosc oameni deosebiti, o adevarata desfatare pentru suflet (pentru al meu, cel putin). Am auzit tot felul de lucruri interesante, altele amuzante, unele ajutatoare pentru minte, altele pentru suflet…
Unul dintre aceste personaje este un batranel, numit Chibici; pana aici, nimic deosebit. Ei, dar partea interesanta abia acum vine: acest om are 83 de ani si a suferit de curand o operatie dificila (intre noi fie vorba: la o asemenea varsta, orice operatie este dificila). In plus, sufera de „o boala neiertatoare” (dupa cum el insusi a numit-o); pe deasupra, locuieste in Judetul Suceava, adica exact in partea diametral opusa Aradului. Ei, bine, cu toate acestea, a tinut neaparat sa participe la sarbatoarea de la Pecica; si a reusit!
Daca l-ati fi auzit cum vorbea, ce voce sfatoasa si calda avea, ce ghidusii presara pe alocuri, nu v-ati mai fi saturat sa il ascultati… Eu m-am numarat printre cei norocosi pentru ca am avut ocazia sa fiu printre cei cu care a stat la masa, asa ca am avut „portie sporita” de taifasuiala. Dar, la un moment dat, vocea si zambetul i s-au stins aproape cu totul si ne-a declarat ca se simte obosit tare: suferintele ii consumau energia…
Il voi tine minte pe acest batranel plin de intelepciune si iubire fata de oameni, ca pe un exemplu de om care nu a trait degeaba… Parea ca tot ce isi doreste este sa ii ajute pe semeni sa inteleaga adevaratele valori ale vietii, oferind tot ce mai putea oferi la aceasta varsta inaintata la care multi altii nici nu isi mai pot aminti cine sunt… Era ca o flacaruie care, desi lipsita de vigoarea inceputului de ardere, refuza cu indarjire sa se stinga, luminand drumuri de pasi rataciti cat inca mai are un strop de lumina de daruit…
Nene Chibici, ma bucur tare mult ca am avut ocazia sa va cunosc! Si am sa tin minte poezioara pe care ne-ati spus-o si care e atat de plina de talc:
„Daca poti sa faci un bine
Si nu-l faci, e vai de tine!
Daca poti sa faci un rau
Si nu-l faci, norocul tau!
Cum ti-e fapta, buna, rea,
Asa plata vei avea.”

4 comentarii »

  1. Draga Sorina, ma alatur total gestului tau de a mediatiza oameni ca fratele Chibici . Este binele pe care-l putem face …..

    Comentariu de Radu. P. — August 13, 2009 @ 16:50 | Răspunde

  2. N-am mai fost demult pe-aici, „Floare de colt”… Ai ramas la fel de sarguincioasa in promovarea binelui…
    Am revenit si… am ramas in tara, iar cu cateva saptamani in urma am facut un tur cu intreaga familie in zona de sud-vest. Am vizitat manastirea Brancoveanu de la Sambata de Sus, apoi Prislop cu mormantul Parintelui Arsenie, si Lainici si Cozia si Horezu si Curtea de Arges si inca vreo cateva pana la 9. A fost cu totul si cu totul superb. Avem o tara teribil de frumoasa si locuri pline de incarcatura divina. In cele doua saptamani pot sa spun ca mi-am luat energie pentru mult timp de-acum inainte. Poate o sa-ti trimit cateva poze… La anul mi-am propus partea de nord a tarii (Manastirea Secu)despre care iarasi am auzit lucrui deosebite. Ai fost pe-acolo?

    Comentariu de OmuBun — August 14, 2009 @ 12:50 | Răspunde

  3. Om Bun, sa iti fie sufletul precum ti-e numele! Ma bucur sa aflu ca m-ai tinut minte ca pe un promotor al binelui (desi numai Dumnezeu stie cat de greu e, in zilele astea, sa te tii de asa ceva!), inseamna ca nu am trait chiar degeaba daca MACAR un om va avea astfel de amintiri despre mine… Iti multumesc si ma bucur de regasire, dupa toti anii astia!
    Nu, nu am ajuns pe acolo, pe la Manastirea Secu; dar am vizitat, cu ani in urma, nordul Moldovei si a fost foarte placut si interesant… Chiar merita, ai dreptate… Astept fotografii cu tine si familia si locurile vizitate, le voi admira cu placere.

    Comentariu de Sorina — August 14, 2009 @ 18:36 | Răspunde

  4. M-a incintat povestioara ta si poezia de la sfirsit …ce sa mai zic. Incearca sa prezinti in alte cuvinte si la fel de convingator adevarurile exprimate acolo…e imposibil.

    Comentariu de Rodica Botan — August 29, 2009 @ 16:14 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

