Mai in gluma, mai in serios… ;)

Decembrie 5, 2008

Furnicutele… – 2

ant-grasshopper(continuare de aici)

Din spatele cortinei, imi itesc o bucatica de nas, pe deasupra caruia iscodesc sala, plina ochi: parinti, vecini, colegi de scoala, prieteni… o multime de oameni asteptand amuzati sa ne vada in desfasurarea talentelor (ne)banuite, (mai mult sau mai putin) deosebite, gratioase ca niste gazele evoluand spre existenta ridicata la nivel de arta…
Picioarele refuza sa ma asculte si bataie de parca ar fi umplute cu jeleu (de trandafiri, daca se poate, va rog!). Arunc o privire critica inspre opincutele (odata albe) care fusesera cremuite (de insele manusitele mele!) cu crema de pantofi neagra, spre a le crea aparenta unor picioruse de furnicute. Din nu stiu ce reactii chimice scapate de sub control, culoarea neagra (sa fi iesit gri, cel putin!) s-a transformat intr-un vinetiu brazdat, tavalindu-se pe jos de ras ca raspuns la toate stradaniile mele de a-l uniformiza, cat de cat. Saraca furnicuta pe care o intrupez: probabil ca suferea de varice!… Altfel, cum sa imi explic picioarele ei cenusiu-violacee?!
Ciorapii sunt perfecti: alb imaculat. Urmeaza costumasul de gimnastica, spalat proaspat, mirosind imbietor a vant si flori: e negru, cu margini rosii ca macii. L-am primit cadou de la tata, cand a venit in concediu, din strainatate… De unde sa fi stiut, oare, ca voi avea nevoie de un costumas pentru balet?! Hm… parintii astia, cat de multe stiu…
Mi-ar fi placut sa fiu greierasul: are un rol aparte, un solo amuzant… dar rolul a fost adjudecat de o colega de curs, care indeplinea conditia de a arata “ca un greiere pantecos”; cat despre gratie… ce sa mai vorbim: era un anti-talent perfect (am inteles, mai tarziu, ca parintii o dadusera la balet ca sa mai slabeasca… nu prea le-a reusit). Pana la urma, m-am consolat cu rolul meu de furnicuta-harnicuta, muncind pana la epuizare in timp ce greierele trandav ii dadea cu tifla si canta si topaia… asta, pana a venit frigul… ca, atunci, s-a cam schimbat treaba… De aici am tras eu concluzia ca, oricat de distractiva ar fi viata, la un moment dat vine momentul final, cel in care suntem “platiti” pentru tot ce am facut pana atunci… Si am acceptat rolul de truditoare, cu inima impacata, pana la urma…
Clapele pianului au dat semnalul pregatitor… Sala a amutit. Cortina grea se misca alene, scartaind lugubru, descoperind lumii ceea ce avea sa devina spectacolul nostru: 18 furnicute si un greiere artist, cu emotii fragede de scoala primara, luaram pozitia de inceput si, in acordurile claviaturii cam prafuite, incepuram sa ne frecam talpile minuscule de podeaua tocita, lunecand in “pasi de furnicuta” si carand iluzorii apasari de hrana, carausi ai poverilor indestulatoare la vremuri de ger si amorteala. Greierele isi scalambaie arcusul pe scripca-i imaginara, furnicutele se spetesc, vine iarna, scripcarasul cere mancare, mananca… bataie (“Haida, ha! Pai, toata vara ai scartait la vioara si ai ras de munca noastra. Acum razi, daca-ti mai da mana!”). Aplauze furtunoase, ovatii, obraji gatiti cu roze, ochi inrourati, emotii, zambete…
Privirea mi se indreapta sagalnic spre catifeaua plumbuita si un suras fugar, elegiac, isi intinde aripile si zborul spre ani de mult trecuti spre inapoi…

2 comentarii »

  1. Sorina, sa-ti aduca mosu doar zile frumoase ptr a ne mai incânta cu voiosia ta molipsitoare.:)

    Comentariu de starsgates — Decembrie 6, 2008 @ 11:47 | Răspunde

  2. Asa sa fie (pentru ambele urari)!😉 Multumesc frumos! Asemenea!

    Comentariu de Sorina — Decembrie 6, 2008 @ 14:15 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

