Mai in gluma, mai in serios… ;)

Noiembrie 15, 2008

David si Napoleon

portrait-of-napoleonTraversand un orasel din Lituania, Napoleon a intalnit un batran evreu cu aspect impunator:
– Cum te numesti?
– David. Dar tu?
– Napoleon. Cu ce te ocupi?
– Sunt profesor de istorie sfanta. Tu?
– Eu fac razboi. Uite, David, se spune ca evreii sunt savanti. Imi poti spune fara ezitare numele mamei lui Abraham? Daca stii, vezi acesti 4.000 de franci? Jumatate vor fi ai tai.
Batranul nu a stat pe ganduri si i-a spus numele cerut. Napoleon si-a tinut promisiunea dar, cand sa plece, evreul l-a strigat:
– Asculta-ma! Acum, ca suntem egali, vreau sa imi raspunzi si tu la o intrebare. Daca raspunzi corect, iti returnez banii. Daca nu, imi dai si restul. De acord?
– Fie, intreaba-ma!
– Tu mi-ai pus o intrebare despre evenimente din antichitate. Eu te voi intreba ceva din contemporaneitate. E mult mai simplu…
– Hai, da-i drumul!
– Cum se numeste mama mea?
Napoleon, surazand, raspunse:
– Ai castigat, David! Uite restul de bani…

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

