Mai in gluma, mai in serios… ;)

Martie 14, 2008

Posta Romana – servicii comuniste, in continuare (sau despre ne-respectul fata de clienti)…

Posta Romana   Astazi, din nou m-am simtit ca in copilarie… Oh, nu va bucurati pentru mine, nu era ceva de bine!… Dar sa va povestesc despre ce a fost vorba…M-am dus la Posta, la OP 39 (care este aproape de locuinta mea) sa imi platesc factura de mobil si pe cea de curent. Ma asez frumos la rand (erau vreo 6 persoane la coada), imi scot cartea din rucsac (ca plec “dotata” din punctul asta de vedere, niciodata nu se stie cand ai de asteptat mai mult; si, ca sa nu fie un timp pierdut, il transform in timp castigat), las muzica sa mi se “scurga” in urechi prin “doape” (am radio pe telefon – mare fericire!) si… purced la lecturat si asteptat. Trec vreo 20 de minute cand, la un moment dat, aud galagie la un alt ghiseu la care inteleg (din franturile de conversatie pe ton ridicat care ajung pana la mine) ca o femeie este foarte suparata ca nu poate ridica (de 3 luni) alocatia copilului; fatuca de la ghiseu (o tigancusa la vreo 20 de ani – o combinatie nefericita pentru un post de lucrator cu publicul  😉  ) ii raspunde ceva cam cu tupeu, la care femeia se cam enerveaza si isi invoca dreptul de a face o sesizare privind problemele intampinate, cerand sa i se dea o coala de hartie; tigancusa refuza, la care femeia invoca o anumita lege care i-ar apara dreptul de a face aceasta sesizare. In continuare, atitudinea fetei de la ghiseu este nepotrivita: in loc sa incerce sa o calmeze pe femeie (mai ales ca am impresia ca avea si motive sa fie suparata), da sa ii raspunda ceva destul de obraznic; moment in care o alta colega, din apropierea mea, o striga si ii spune: “X-uleasa, NU! Acum, nu!” (din care eu deduc ca a mai avut astfel de atitudini si altadata).Femeia-client face rost de undeva de o coala si se retrage la pupitrul unde se completeaza mandatele, sa scrie sesizarea; timp in care colega care o oprise pe fatuca sa raspunda obraznic ii spune, peste capetele noastre, ale celorlalti clienti: “Stii ca e o vorba: cu prostii…”. Aha, imi zic, deci – daca iti aperi drepturile – esti considerat prost!… Nu mai punem la socoteala nesimtirea de a vorbi asa despre un client (care avusese replici coerente si cu argumente de bun-simt) de fata cu ceilalti clienti… Bun, o las pe femeie sa isi vada de ale ei si eu dau sa imi continui asteptarea la ghiseul meu, coborandu-mi din nou ochii pe randurile cartii. In fata mea este un batran care asteapta sa isi incaseze pensia (om la vreo >65 de ani) iar in fata lui e o batrana (cred ca are >75 de ani) venita in acelasi scop; asadar, in max 12 – 15 minute ar trebui sa pot pleca si eu spre celelalte drumuri pe care le am de facut… Ehei, socoteala de acasa si cea din targ… stiti cum e!…Nu apuc sa imi termin gandul, ca o aud pe batrana spunand: “Cum, nu imi dati banii?”, la care “ghiseista” ii raspunde acru si pe un ton intepat: “Nu, doamna, nu va dau banii! Vreau sa predau tura si sa ies la aer ca m-am imputit aici! Colega mea preia tura in jumatate de ora.”. Hopa! Intru si eu pe fir: “Adica, intrati in pauza si ne lasati sa mai asteptam inca 30 minute, pana intra cealalta tura?” “Da!”, imi raspunde pe acelasi ton plin de superioritate. “Scrie pe usa, afara, n-ati vazut ca trebuie sa intru in pauza?” “Nu, d-na, nu ma uit la ceas cand intru la posta; usa era deschisa, am intrat, m-am asezat la rand, am asteptat cuminte fara sa va reprosez ca abia va miscati si, dupa aproape jumatate de ora de asteptare, veniti sa ne spuneti ca am asteptat degeaba pentru ca dv. v-ati imputit?! E treaba dv. daca v-ati imputit! Daca stiati ca se apropie pauza si nu puteti rezolva problemele tuturor, trebuia sa ne anuntati sa nu ne mai asezam la rand, asa cum se intampla la magazin, de exemplu!” Se baga in vorba si colega care trebuia sa preia tura: “D-na, daca eu nu introduc nu stiu ce date…” “D-na”, ii raspund “nu am spus ca este vina dv.; este vina dansei ca nu a anuntat, ca isi bate joc de timpul nostru, ca uita ca traieste din banii nostri – adica din serviciile pentru care noi platim fiindca de aia ne numim “clienti”, ca nu are pic de respect fata de clienti…” …si i-am mai zis cateva dupa care m-am intors neregulamentar 180 de grade la dreapta si am iesit in tromba: imi venea sa vomit, pur si simplu…  In tot timpul conversatiei, “ghiseista” care isi incheia tura se uita pe pereti cu o atitudine de “Cine s-o fi crezand si asta?! Ca si cum m-ar interesa parerea ei…”.Degeaba au trecut atatia ani peste noi; degeaba atatia merg prin strainataturi… daca nu avem bun simt si respect invatate in cei 7 ani de acasa… nimeni nu ni le poate baga cu forta pe gat… sau in cap… sau, ma rog, unde o trebui sa ajunga… Si, uite asa, m-am simtit ca in copilarie si mi-am amintit de minunatele vremuri cand lucratorii din comert (mai ales!) aveau apucaturi din’astea de “domnii taie-si-spanzura”… o viata intreaga mi-a fost sila de ei… nu mi-a trecut nici acum; si cand vad ca “s-au puit” si si-au trimis apucaturile in viitor prin demni urmasi = functionari de 2 lei (lei vechi, nu noi!)… asa imi vine, cateodata, sa uit definitiv ca sunt romanca si sa plec incotro oi vedea cu ochii… ca afurisita aia de barza iresponsabila m-a scapat din cioc intr-un loc in care mai mult ca sigur ca nu aveam ce cauta…  Daca reusesc sa o identific, pana la urma, o sa ii cer niste daune morale si materiale sa ii mearga fulgii, nu alta! Am zis!!!

11 comentarii »

  1. la mine in cartier e o posta „model”!!…trebuie sa schimbi traseul ai sa vezi ca am dreptate se poate si „asa DA”!!

    Comentariu de Lorelei — Martie 15, 2008 @ 23:03 | Răspunde

  2. Din pacate,mi-ar fi cam incomod sa strabat tot orasul ca sa imi pot plati facturile! 😉 In plus, conduita angajatilor ar trebui sa fie exemplara, in oricare dintre locatii… sunt angajatii aceleiasi companii, nu?

    Comentariu de Sorina — Martie 15, 2008 @ 23:17 | Răspunde

  3. hehehehe/…. demult nu ati mai fost pe la posta…
    Asta cu pauza e veche de vreo trei ani. si e frustranta, dar… deh.
    da’ mai e una tare: de ceva vreme, din cauza informatizarii, pentru fiecare lucru care se intimpla la ghiseul postal, trebuie facuta o insemnare electronica si una fizica. adica daca vinzatoarea vinde un timbru, trebuie sa noteze undeva ca a vindut acel timbru. caruia astfel ii creste valoarea si cu minutele-munca… de la ghiseu.

    Comentariu de gadjodillo — Martie 16, 2008 @ 02:51 | Răspunde

  4. da..si mie mi s-a intamplat sa astept jumatate de ora sa isi termine tanti de la ghiseu conversatia telefonica in care descria ce a mai facut ea de mancare pe-acasa.

    Comentariu de impresiiblonde — Martie 16, 2008 @ 11:09 | Răspunde

  5. Gadjodillo, bun sosit pe meleagurile acestea!
    Mai auzisem eu cate ceva despre dublarea inregistrarilor dar… Presupunand ca era o etapa fireasca pana la transferarea intregii baze de date pe suport informatic… totusi, cat poate dura?! La nesfarsit? Ca a trecut ceva timp de cand se intampla asta…
    In plus: mocaiala „ghiseistelor” nu are ABSOLUT nici o legatura cu acest lucru! Este nepasarea fata de timpul celorlalti oameni, sub pretextul: „Si daca muncesc mai mult, si daca muncesc mai putin, tot banii aia ii primesc; atunci, de ce sa muncesc mai mult?!”… Pricepusi, nu? 😉

    Comentariu de Sorina — Martie 16, 2008 @ 12:18 | Răspunde

  6. Ehehei, avem si blonde printre noi! Dar se pare ca nu sunt „blonde”… le-am mai vazut eu pe ici, pe colo… 😉 Bun sosit si tie!
    Intrebare: daca tot ai fost obligata sa ii asculti descrierile gastronomice, macar te-ai ales cu vreo reteta, doua, in jumatatea aia de ora? Cine stie, poate ai intrat in posesia vreunei retete-minune (daca tot era atat de important sa vorbeasca atat despre mancare, in timp ce tu asteptai in fata ghiseului! Cu problemele arzatoare la ordinea zilei nu te poti pune 😉 )

    Comentariu de Sorina — Martie 16, 2008 @ 12:22 | Răspunde

  7. iti dai seama ca eram ca o oala sub presiune… memoria mea avea liber 🙂

    Comentariu de impresiiblonde — Martie 16, 2008 @ 12:33 | Răspunde

  8. Facturile se pot plati si in alte locuri.Exista o banca la care poti plati la orice ora daca ai card la ei, te duci cu factura, o dai pe la cititorul de coduri de bare si iese chitanta.Te duci cand vrei, nu e nevoie sa mai citesti romane stand in picioare si nici nu te mai enervezi, ca viata e scurta.
    Nu e reclama, ci doar o simpla constatare a unuia care si-a facut nervi pe la posta si nu mai inghite prostia si nesimtirea lor.

    Comentariu de Matrice — Martie 18, 2008 @ 14:02 | Răspunde

  9. Bun sosit pe la noi, Matrice!
    Sunt diverse metode de rezolvare a acestor probleme, sunt sigura! Dar pot aparea alte inconveniente, in schimb… Nu exista solutii ideale… din pacate… Dar multumesc pentru intentie! Daca nu voi mai suporta astfel de situatii, voi apela la ajutorul tau, sa imi furnizezi detalii in legatura cu propunerea ta… 😉

    Comentariu de Sorina — Martie 18, 2008 @ 19:59 | Răspunde

  10. Asta cu dubla inregistrare este cea mai mare prostie a cnpr-ului. S-au facut informatizari dar, din cauza ca nimeni nu a catadicsit sa invete sa si lucreze cu noua tehnica, mai marii postei au stat stramb si s-au gandit drept: ia sa le lasam sa faca si cu pixul, ce daca raman inregistrate in baza de date? Iar ghiseistelor (imi place de mor porecla) le convine, astfel servesc mai putini clienti si au si scuze: situatiile care li se cer de pix. Oricum, majoritatea ghiseistelor ar trebui duse la „rabla” iar unele tinere si foarte bine instruite sa le ia locul. Speram in puterea presupusei viitoare privatizari.

    Comentariu de duduia — Martie 27, 2008 @ 19:59 | Răspunde

  11. Bun sosit pe aste plaiuri, Duduie!
    Sincer, nu stiu daca e cea mai buna solutie asta de inlocuire a personalului cu „prospatura”… Ar putea fi o sansa dar nu garanteaza reusita… Din pacate, tineretul este din ce in ce mai prost educat (in general vorbind)… Solutia ar fi sa invatam sa ne respectam unii pe altii, ca oameni, indiferent de varsta… Dar… cine stie daca mai apucam sa traim asemenea vremuri „idealiste”… 😦

    Comentariu de Sorina — Martie 27, 2008 @ 22:24 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

