Mai in gluma, mai in serios… ;)

Februarie 17, 2008

Atelierul de clopote

Atelierul de clopote - Mihail Galatanu  „Intamplator” (pun ghilimele pentru ca – intamplator! 😉 – eu nu cred in intamplari si coincidente!), am ajuns sa citesc o carte care m-a impresionat profund prin sensurile ascunse printre randuri… Mi-a aparut ca o tesatura maiastra de viata reala, materiala, cusuta cu fir de ezoteric, cu fine broderii de trecut avand parfum de prezent… Sunt un om obisnuit care a citit o carte… nimic iesit din comun, pana aici… Aceste randuri nu se vor a fi percepute ca o critica a unui om care  are caderea de a face astfel de comentarii… Incerc doar sa transmit ceea ce am inteles si simtit EU, in timp ce „savuram” acele cuvinte, fraze, capitole…

Aceasta scriere, Atelierul de clopote, mi-a „aparut in cale” intr-un moment in care cred ca aveam mare nevoie sa o citesc; mi-a confirmat parerea ca arta (sub orice forma a ei) trebuie „consumata” atunci cand ai starea psihica potrivita, altfel nu o poti percepe in toata profunzimea ei…  M-a captivat incredibil (am citit fragmentul prezentat la adresa de descarcare; inca nu imi dadeam seama daca aceasta scriere este „compatibila” cu mine; dar am hotarat sa incerc sa o citesc; si bine am facut!). Exista cateva fragmente atat de potrivite pe sufletul si conceptiile mele, incat m-am intrebat de multe ori daca, intre mine si scriitor, nu existasera momente de telepatie (nu stiu care dintre noi ii transmisese celuilalt informatia; cu atat mai mult cu cat nici nu ne cunosteam! 🙂 )… Just kidding! Nu pentru ca nu as crede in telepatie! 😉 Cred ca adevarul este ca amandoi, asemenea multor altor oameni, am trecut prin trairi care ne-au determinat anumite „modelari” ale sufletelor si mintilor… Totul este sa poti constientiza si fructifica aceste „cizelari” si, cel mai important, sa le impartasesti si altora, spre a-i ajuta ca – la randu-le – sa se auto-propulseze spre orizonturi spirituale cat mai inalte…

Am descoperit cuvinte sau fraze care m-au rascolit profund, chiar pana la lacrimi, care m-au infiorat pana la ultimul atom al organismului, amintindu-mi de anumite momente cruciale prin care trecusem, momente care schimbasera macazul calatoriei mele prin aceasta viata, in mod de-a dreptul dramatic… Gandurile mi-au tresarit surprinse atunci cand si-au vazut chipul reflectat in oglinda randurilor pe care le citeam: s-au privit cu interes, curiozitate, placere… si au zambit, multumite… Emotii incontrolabile au tasnit din mine spre inafara, sub forma solutiei sarate numita generic „lacrimi”, tinand mortis sa participe la revelarea adevarului, sa fie acolo, aproape, sa il poata simti asa cum Toma simtise semnul cuielor in palmele lui Iisus… Iar sufletul meu orchestra aceasta traire, vibrand din ce in ce mai cristalin, inaltandu-se in plutiri din ce in ce mai celeste…

Asemenea personajului principal, Sotir (pana si numele alese au semnificatii de mare profunzime), am „sapat” in cautarea intelesurilor si Adevarului, am calatorit in timp inapoi, spre origini, chiar pana in apropierea momentului aparitiei vietii, incercand sa percep CE si DE CE se intampla cu noi, cu mine… care este „traiectoria galeriei pe care trebuie sa merg” in scotocirile mele de om infometat de adevar, de cunoastere, de viata… Nu m-am temut ca imi voi zdreli degetele, am sapat cu inversunare, cu hotarare, cu dorinta, nu am lasat nimic sa imi curme inaintarea… singurul care putea face asta era Dumnezeu… dar El nu a facut-o; dimpotriva, ca si in cazul lui Sotir, ranile palmelor mele mi-erau ingrijite in scurtele rastimpuri de odihna… Am trait acea senzatie de „nu ma pot opri pana cand nu voi ajunge la capat”, am ars de dorinta de a afla, prin propriile puteri, ce e acolo… Este o dorinta careia nu i te poti impotrivi: odata ce ti-a intrat in sange si suflet, te stapaneste si exploateaza cu neindurarea unui tiran… pana la epuizare… a ta si a tainei… Si, tot asemenea lui Sotir, iti poti afla linistea abia dupa ce ai reusit sa aduci la viata glasul clopotului faurit de tine insuti(insati)…

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

