Mai in gluma, mai in serios… ;)

Februarie 12, 2008

Codul lui Da Vinci – 3

Asadar, ideea mea este urmatoarea: sa nu ne agatam in viata de nimicuri, uitand esentialul! Poate ca suna ca o blasfemie cele scrise de mine pana acum, cu atat mai mult, cu cat ma declar un om cu o credinta extrem de puternica. Dar cred ca mai “deranjant” ar fi pentru Dumnezeu sa declar ca “adevarul meu (=parerea mea) este cel adevarat”, in loc sa imi traiesc viata conform acelorasi principii pe care mi le-am ales, incercand sa le respect cat mai mult (modelul il am deja si mi-a aratat ca se poate!) si lasandu-L pe El (pe Dumnezeu) sa dovedeasca – atunci cand va veni vremea – care a fost adevarul!
Daca mi se vor clatina credinta si crezurile la orice idee aparuta in mintea cuiva (indiferent daca ea este adevarata sau nu), nu voi ajunge nicaieri! Daca va fi vorba despre ceva care sa imi sporeasca valoarea spirituala, Il rog sa ma ajute sa nu ratez acea idee; dar, daca este vorba despre altfel de idei… de ce le-as lasa sa ma convinga sa pierd tot ceea ce am obtinut pana acum?! Ar fi mare pacat…In plus, dupa cum am mai spus: eu nu vad nimic rau in faptul ca AR PUTEA FI ADEVARAT (la fel de bine cum AR PUTEA FI FALS) faptul ca intre Iisus si Maria-Magdalena ar fi existat si o legatura umana… Pentru mine, El are aceeasi origine: Divina. Mi-e suficient…
De asemenea, sa nu uitam ca, la aparitia lui Iisus, preotii vremurilor respective aveau aceeasi pretentie, ca ei detin adevarul absolut; si, ca urmare, Iisus a fost rastignit pe cruce. In timp, cel putin din punct de vedere al crestinilor (printre care ma numar si eu), s-a dovedit ca adevarul era altul. Ei, bine, cati dintre cei cate s-au batut atunci cu pumnii in piept pentru adevarul lor “absolut” au apucat vremea in care sa afle adevarul “real”?! Cate incercari sa va dau, sa ghiciti numarul lor?
In general, oamenii se tem de tot ceea ce este nou sau nu le este pe inteles; dar e mai bine sa nu respingem “din start” ceea ce nu este conform cu ceea ce stim, pentru ca viata este plina de surprize…
Eu nu afirm ca acele evenimente la care se refea cartea lui Dan Brown sunt reale; dar intrebarea mea este: SI DACA AR FI?!
Nu am transformat o carte de beletristica intr-un document istoric . De ce as fi facut-o? Este o carte care a fost vanduta ca roman, nu ca lucrare stiintifica. Atunci, de ce sa incerc eu sa o transform in ceva ce nu este?! E adevarat ca exista si romane istorice; dar, nici in acelea, Adevarul nu are puritate 100%… Sa ii dam Cezarului ce e al Cezarului; si lui Dumnezeu, ce e al Lui…

5 comentarii »

  1. Buna Sorina,
    Ceva informatii (putin dar adevarat) poti gasi la http://www.creationontheweb.com/content/view/4303/, sau mai multe la http://www.googlesyndicatedsearch.com/u/creationontheweb?q=da+vinci&hl=en&lr=. Sper sa te ajute sa-ti formezi un punct de vedere si mai bine ancorat in Scripturi.
    Catalin

    Comentariu de Catalin — Februarie 20, 2008 @ 18:36 | Răspunde

  2. Nu ca m-as ascunde,nu as avea de ce,dar parca spuneati ca adresa de email nu se va publica…Acum este brusc,,necesar”…?

    Comentariu de Bi. — Martie 18, 2008 @ 12:32 | Răspunde

  3. Draga BI, bine ai sosit!
    Adresa de mail iti este solicitata pe orice blog (din cate stiu) in cazul in care nu te inscrii ca membru; este o posibilitate de a fi contactat de catre cel pe al carui blog ai intrat; presupun ca adresa furnizata aici nu este reala dar… e alegerea ta…
    Ca fapt divers: in afara de administratorul contului, NIMENI altcineva nu iti poate vedea adresa de mail (decat daca sparge codul de acces si intra in contul administratorului – si asta m-ar afecta pe mine mult mai mult decat pe tine, nu?!); cel putin asa stiu eu…
    Acum, ca te-ai mai linistit (sper!), esti binevenit sa faci comentarii (daca iti face placere)…
    Ma bucur daca ti-am putut fi de ajutor cu ceva!… 😉

    Comentariu de Sorina — Martie 18, 2008 @ 12:53 | Răspunde

  4. eh, Sorina, codul lui da vinci a avut succes datorita faptului ca este exact cum ai spus un roman politist caruia i s-a facut multa publicitate, iar autorul a obtinut notorietatea dorita ! a prins la public si s-a ajuns la tot felul de discutii. ideea e ca despre ce a scris brown se scrie cam din anii 60, din pacate nu-ti pot da nici un titlu, de altfel o mare parte din lucrarea lui brown este luata din Sfantul Sange si Sfantul Graal- nu-mi amintesc numele autorilor, care l-au si dat in judecata pt plagiat, fara succes !!??- rezultatul= cartile tip documentar nu le citeste nimeni, in schimb romanele carora li se face publicitate, pt ca normal editura trebuie sa-si scoata banii si..altele, sunt „devorate”. plus ca autorul a schimbat putin versetul din evanghelia lui filip in care apostolul il intreaba pe isus de ce o saruta pe „maria magdalena pe….” mai mult decat pe ei, brown a completat spatiul cu cuvantul gura, care putea sa fie oricare alt cuvant, dar punct ochit- punct lovit ! citeam acum ceva timp un articol despre cina cea de taina a lui da vinci, in care subiectul articolului, muzician, sustinea ca de fapt tabloul contine o opera muzicala….da vinci a fost un geniu necontestat, un ateu convins, este banuit si de „gluma” cu giulgiul din torino, au fost o gramada de supozitii privitoare la mona lisa, chiar am auzit ca figura androgina a monei ar fi de fapt da vinci care si-a facut un autoportret feminizat de aici si zambetul ironic ! citeam pe site-ul postat de cineva mai sus, cum ca cele 4 evanghelii nu au fost alese de constantin cel mare ci au fost alese ceva mai devreme de un discipol al lui Polycarp si apoi al lui Ioan, desi unele dintre ele am inteles ca au fost scrise chiar in perioada respectiva sec 1-2 e.n. adevarul este undeva la mijloc bine ascuns si bine pazit.biblia asa cum o cunoastem noi a fost alcatuita la cererea lui constantin cel mare, cel care a impus crestinismul in imperiul roman. atunci s-a hotarat ce sa cuprinda biblia care a fost si canonizata(sfintita), unele din lucrarile care au stat la baza crestinismului timpuriu fiind distruse. lui isus i s-a refuzat pana si latura umana. cat despre zeitgeist- daca citesti istoria religiilor a lui mircea eliade si mai dai si cate un search pe wikipedia gasesti cam toate informatiile din documentarul religios. atat ca nu s-a gandit nimeni sa le puna cap la cap. si daca ar fi asa, o relige preluata si prelucrata, ea totusi are o baza reala,(celelalte religii) sa zicem ca „a evoluat”. nedumerirea mea cea mai mare este cum a putut exista o asemenea persoana, care facea miracole si nu este mentionata in scrierile istorice ale vremii, a existat ceva legat de isus, care pana la urma s-a dovedit a fi un fals. plus se stie si pana si vaticanul a recunoscut ca ziua de nastere a lui isus a fost putin modificata. pe 25 decembrie era o sarbatoare romana, care simboliza ceva de genul – un nou an, un nou inceput- deci un moment propice pentru o nastere de asa natura. oricum sunt multe nelamuriri pe care le am cu privire la biblie si intentionez sa intru pe un site ortodox, unde mi s-a recomandat sa stau de vorba cu persoane „calificate” sunt curioasa sa vad ce raspunsuri o sa primesc. o sa ti le spun si tie. am citit mai multe dar ca sa „adun” tot imi trebuie ceva timp, mai ales ca o parte din ele nici nu mai stiu unde le-am gasit 😀 si ar mai fi ceva, daca gasesti si reusesti sa citesti – Programul Planeta Terra- a lui Toni Victor Moldovan, sper sa nu ma insel asupra titlului, ar fi o chestie interesanta, e scrisa pe baza datelor din biblie, precum si a altor lucrari antice care au in continut aparitia omului. eu nu am citit-o si nici nu o pot procura in momentul de fata dar am citit un rezumat care l-am gasit pe internet, plus ca am gasit din intamplare un forum unde a scris chiar autorul si mi-a starnit interesul. cat despre faptul ca religia a fost o modalitate de manipulare a maselor, daca te uiti putin in istorie (si nu ma refer numai la crestinism) si in realitatea inconjuratoare iti dai seama si singura care este adevarul. imi cer scuze daca unele pasaje sunt putin incoerente, ca sa le asez int-o oarecare ordine imi trebuie ceva timp, oricum intelegi ce vreau sa spun.

    Comentariu de padme — Martie 19, 2008 @ 11:07 | Răspunde

  5. Bine ai revenit, padme! 🙂 De multe ori m-am gandit ca, daca adevaruri importante ne-ar fi „servite” sub forma de romane, le-ar primi mult mai multi oameni decat o fac sub forma „oficiala”… De exemplu, mie nu prea imi place istoria; in schimb, un roman istoric am citit intotdeauna cu placere…
    Si eu am auzit multe dintre cele enumerate de tine; acum, cat or fi de adevarate, numai Dumnezeu stie…
    Cred ca, mai important decat a ajunge la finish, este sa invatam cum sa ajungem pana acolo…

    Comentariu de Sorina — Martie 19, 2008 @ 23:09 | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

