Mai in gluma, mai in serios… ;)

Februarie 7, 2008

Codul lui Da Vinci – 1

Cartea lui Dan Brown mi-a starnit si mie interesul, ca multor altora.

Spre deosebire de majoritatea lor covarsitoare, dupa ce am terminat-o de citit, nu adevarul istoric mi s-a parut cel mai interesant, ci IDEEA. Unii zic ca ar fi existat organizatiile pomenite in carte; altii, le contesta existenta; unii, zic ca personajul care apare langa Iisus in tabloul lui Da Vinci (Cina cea de Taina) ar fi o femeie; altii spun ca nu poate fi asa; iar daca ar fi – totusi – adevarat, unde este cel de al 12-lea discipol? Si alte contraziceri…

Ca sa fiu sincera, pe mine ma lasa rece toate acestea; de ce? Foarte simplu:

Fiecare om isi alege in viata un model: un actor, un scriitor, un personaj istoric, un cantaret etc; eu mi l-am ales ca model pe Iisus. De ce? Pai, daca a existat, a fost Omul perfect (cel putin, asa ne relateaza Biblia); daca nu a existat ci a fost plasmuit de o minte omeneasca, este personajul care reprezinta Omul perfect; iar eu imi doresc sa ma apropii cat mai mult de perfectiune, mereu am tins catre ea (asta nu inseamna ca am atins-o, nici macar cu un varf de deget, din pacate… ; mai am inca mult de lucru, in sensul asta). De ce sa vreau sa fiu asemenea unui om pe care poate ca nici nu il cunosc bine, cu slabiciuni, cu defecte… oricum le am pe ale mele, macar sa imi doresc sa scap de ele, in cat mai mare masura…

Asadar, exista doar doua variante. Acum, daca acest personaj a fost creat de un om, intrebarea mea este: ce minte omeneasca putea cuprinde in ea atata frumusete si intelepciune, atata daruire fata de oameni si – mai ales – fata de Dumnezeu? Pai… e cam greu de conceput asa ceva, cred ca doar o minte perfecta poate crea ceva perfect… hmmm, cam greu…  OK, avand in vedere ca aceasta varianta mi-e mult mai greu de acceptat si, in plus, din cate am citit, exista multe dovezi istorice in sprijinul existentei lui Iisus pe Pamant, prefer varianta trairii Lui, aievea. Asadar, am hotarat: Iisus imi poate sluji ca model, din toate punctele de vedere (mie, ca om).

Acum vine partea cea mai grea: cele relatate de carte sunt adevarate sau fictive? Sau fictiune plecand de la fapte concrete? Ei, sa il vad pe cel care poate dovedi (fara a putea fi atacata varianta lui, cu anti-argumente) care este adevarul! Se incumeta cineva? Ca, pana acum, am vazut sustinatori ai tuturor celor 3 variante dar nici unul nu a reusit sa ma convinga pe deplin.

(va urma – sigur!!!)

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

