Mai in gluma, mai in serios… ;)

Ianuarie 17, 2008

Corinteni – comentarii

In urma cu cateva luni, mi-am cumparat un film: MISIUNEA. Ca sa fiu sincera, l-am cumparat pentru distributie: Robert de Niro si Jeremy Irons. “Film premiat (…) la Cannes, cu o coloana sonora de exceptie semnata Ennio Morricone” – e un fragment din extrem de sumara si neclara prezentare a filmului, de pe spatele DVD-ului. Stiu ca poate parea o nebunie ca am cumparat DVD-uri cu filme, in situatia in care le poti lua de pe net. Prietenul meu (de la vremea aceea), a comentat chiar ceva de forma: “Ai innebunit sa dai banii pe filme!”. Stiam si eu ca era o nebunie (mai ales ca nu ma dadeau banii afara din casa); dar am simtit ca trebuie sa fac asta; si nu am regretat…

Spre marea mea rusine, habar nu aveam cine era Morricone; acum stiu… Coloana sonora este chiar incredibila: muzica te patrunde pana in cele mai intime unghere ale sufletului, rascolindu-le cu atata insistenta, incat ramai uimit afland ce exista acolo, trairi pe care nici nu le banuiai, macar; un sentiment coplesitor de pace si inaltare se naste si se dezvolta atat de viguros si hotarat, incat nu i te poti impotrivi, nicicum…

Ca o paranteza: am ramas uimita sa regasesc un fragment dintr-una dintre melodii (scurt, e adevarat), intr-o comedie, unde s-a pomenit si numele compozitorului! In acelasi film, “cateva minute mai incolo”, acelasi personaj o ruga pe amica lui sa ii promita ca va vedea acest film, extraordinar, care lui i-a schimbat viata… Incredibil mesaj (aproape subliminal, as spune!)! Intr-un film de comedie!…

Si mai incredibil este ca aceste cuvinte rostite de el… chiar spuneau adevarul! Este un film care, daca i-ai inteles mesajul, iti poate schimba viata… Scenariul are la baza intamplari reale. Iar regia si interpretarea actorilor mi se par de exceptie… Mi-ar aduce mare bucurie daca vi l-as putea darui, voua, tuturor! Macar celor din Bucuresti sau in trecere pe aici… Daca vreti sa il vedeti, o sa incerc sa va fac o copie (sa vad daca merge); daca nu, prietenii il pot vedea macar acasa la mine…

Este vorba despre o misiune infiintata de calugari iezuiti… si de incredibilitatea capacitate cameleonica de care poate da viata dovada… O data in plus, iti vine sa spui, la sfarsitul acestui film: “Never say never!”…

“Bine, bine”, puteti spune, “si unde e legatura intre un film artistic si acel citat din Corinteni?”. “Ai putintica rabdare, monser!”.

La un moment dat, unul dintre calugari ii inmaneaza unui alt personaj o carte pe care sa o citeasca pentru a invata sa paseasca pe Cale; si acesta citeste cu voce tare… exact fragmentul de la sfarsitul citatului pe care vi l-am dat: “Cand eram copil…”.

Cand l-am auzit pentru prima oara, parca mi s-a infipt in creier; revazand filmul de mai multe ori, mi “s-a cuibarit si mai confortabil” acolo.

Cand, in urma cu 4-5 zile – in cadrul unei discutii foarte interesante purtata cu o prietena a mea – aceasta mi-a citat fragmentul cu pricina, am inmarmurit: era in creierul meu si nu imi dadeam seama de unde il cunosc; parca era crescut de acolo si de aceea nu reuseam sa imi amintesc de unde il stiu… incredibila senzatie!…

Gandindu-ma un pic la intregul citat, mi-am dat seama ca acele cuvinte pot fi considerate raspunsul la intrebarea pe care atat de multi si-o pun: “Care e rostul nostru pe Pamant?”… Citite cu o anumita intonatie, la o anumita viteza, sunetele se vor inlantui ca o melodie de rugaciune, cu valurele delicate care ne vor transporta sufletul spre ceruri, intr-o miscare lina dar constant ascendenta. Ce poate fi mai important in viata, decat “acestea trei: credinta, nadejdea si dragostea. Iar mai mare dintre acestea este dragostea”? Dragoste = Iubire; iar Dumnezeu este Iubire; si Nadejde; si Credinta… Ce altceva poate fi mai de pret in viata unui om? Absolut nimic… QED si U+220E (quod erat demonstrandum = ceea ce trebuia demonstrat; End of Proof = sfarsitul demonstratiei). Cine are urechi de auzit, ochi de vazut si minte de priceput, sa auda, sa vada si sa inteleaga… Amin!

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

