Mai in gluma, mai in serios… ;)

Ianuarie 17, 2008

Citate comentate – 2

„Banii nu aduc fericirea.”

Poate ca unii dintre noi sunt de acord cu aceasta afirmatie. Poate ca altii cred ca banii aduc fericirea. Iar o a treia categorie ar putea replica, cu cinism: „Da, dar ajuta!”.

Care sa fie adevarul?

Dupa umila mea parere, adevarul ar putea fi in toate cele 3 afirmatii.

1. Daca am intreba un om care isi petrece viata in scari de bloc, prin canale sau alte locuri asemanatoare, probabil ca el va fi convins ca, daca ar avea bani, ar fi fericit: ar avea o casa, haine, mancare, medicamente, poate si-ar recastiga demnitatea… poate si-ar intemeia o familie (sau si-ar fi putut-o pastra pe cea pe care a pierdut-o cand a devenit un „om al strazii”); pentru el, banii sunt fericirea la care poate doar sa spere (daca mai are putere);

2. Da, banii pot sa ajute oamenii sa fie fericiti; dar numai in conditiile in care (de exemplu) legatura dintre doi oameni are la baza altceva decat interesele materiale, altceva care sa formeze fundatia pe care sa se intemeieze relatia, al carei „beton armat” pot deveni chiar si banii, la un moment dat, cu ajutorul carora „se pot ridica peretii” a ceea ce construieste cuplul; sau, banii mai pot asigura fericirea in conditiile in care iti place sa ii daruiesti, sa oferi – celor mai putin „norocosi” decat tine – ceva ce si-ar dori tare mult, pe care nu si-l pot permite, iar gestul tau ar fi o adevarata minune Dumnezeiasca pentru ei;

3. Totusi, eu cel mai mult sunt de acord cu aceia care cred ca banii nu sunt o garantie a fericirii. Daca ne uitam in jur, vedem o gramada de oameni plini de bani care sunt nefericiti, care nu mai au stabilite niste valori in viata, sunt complet debusolati si o apuca pe cai laturalnice pentru ca nu mai stiu ce sa isi doreasca si ce sa faca, doar-doar vor fi mai fericiti (macar un pic). De ce? E foarte simplu: BANII NU POT CUMPARA ORICE/PE ORICINE!!! Nu pot cumpara adevarata iubire, ori sanatate, compasiune sau tandrete, prietenie, comuniune, speranta… si cine stie cate altele… Daca acestea exista deja (macar o parte dintre ele) creand baza unei relatii, atunci DA, cu tot sufletul, sunt de acord ca banii au toate sansele sa nu mai fie „ochiul stim-noi-cui” si sa aiba chiar un rol benefic… Dar… pana si aici exista un DAR: depinde de numarul lor si, mai ales, de efectul lor asupra celor implicati in relatie; pentru ca multi sunt orbiti, isi pierd mintile – de-a dreptul – cand li se flutura prin fata nasului un teanc de bani (e adevarat, altii au reactii de genul asta la fluturarea unei fuste; dar despre asta, poate altadata) si o iluzorie fericire, pe care ar putea-o obtine cu ei. Uitati-va la tot ce se intampla in jurul nostru si veti intelege si mai bine la ce ma refer…

Si, atunci, stai si te intrebi: oare, merita sa iti vinzi sufletul sau trupul (ori pe amandoua) pentru bani? Esti sigur ca asta te va face mai fericit? Eu te-as sfatui sa te gandesti de mai multe ori, inainte de a face un asemenea pas (care, de obicei, e fara intoarcere)! Eu m-am gandit (atunci cand mi-au aparut astfel de situatii in viata) si – sincer! – nu am regretat niciodata hotararea luata! Oricat de putini bani am avut… nu mi-am pierdut respectul fata de mine si nici nu mi-e jena sa dau ochii cu Dumnezeu (MACAR din punctul asta de vedere)!

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

